Piotr i Paweł wychodzi na prostą. Poznańska sieć sklepów skutecznie rusza z nowymi pomysłami na przyciągnięcie klientów.

Pełne zatowarowanie placówek Piotra i Pawła, nowi dostawcy, kampania promocyjna „Nasz Świętomarciński więcejpolski” oraz najbliższe plany marketingowe Grupy Piotr i Paweł, w tym nowy program lojalnościowy dla  klientów, to pozytywny wynik wdrażanego planu restrukturyzacji poznańskiej sieci. Wprowadzane zmiany są tym bardziej istotne, że trwa obecnie najważniejszy kwartał dla branży. 

Piotr i Paweł wychodzi na prostą. To widać zarówno w naszych sklepach, jak i po akcjach marketingowych, jakie wdrażamy. Piotr i Paweł ma być jak najbliżej klientów i ich potrzeb . Wraca marka własna, wraca szeroki asortyment produktów, w tym fresh food, pojawiają się nowi dostawcy, jednym słowem wracamy do gry. Przed nami najważniejszy okres w branży, stąd kończymy prace nad nowym programem lojalnościowym dla naszych klientów, którzy po prostu liczą na więcej – dodaje.

podkreśla Marek Miętka, Prezes Grupy Piotr i Paweł

W przygotowaniu jest także remodeling punktów sprzedaży połączony z otwarciem nowego wzorcowego sklepu sieci w Poznaniu. To nie koniec pozytywnych zmian w Piotrze i Pawle. W najbliższym okresie startują realizowane z dostawcami promocje przeznaczone dla klientów oraz kontynuacja akcji marketingowej pod kątem nadchodzących mikołajek i Świąt Bożego Narodzenia. Ruszyła także nowa gazetka Piotra i Pawła, którą można znaleźć w sklepach: http://www.piotripawel.pl/promocje.html#id=3587 


Zakończyła się zintegrowana kampania związana z rogalem świętomarcińskim „Nasz świętomarciński więcejpolski”. Piotr i Paweł to sieć, która sprzedaje ponad 25% ogólnej produkcji certyfikowanych rogali świętomarcińskich. Tegoroczne obchody imienin Św. Marcina były również obchodami 100-lecia odzyskania niepodległości Polski. Poznań jest miastem szczególnie związanym z tymi wydarzeniami, m.in. ze względu na wybuch Powstania Wielkopolskiego poprzedzony przyjazdem Ignacego Paderewskiego do stolicy Wielkopolski.

Jak pokazał miniony weekend jest to szczególne i bardzo radosne święto dla mieszkańców Poznania. Cieszymy się z tego, jesteśmy polską siecią z tradycjami i pokazaliśmy to w naszej ciekawej kampanii promującej rogala świętomarcińskiego

 podkreśla Marek Miętka.

Po objęciu 12 września trzech spółek Grupy Piotr i Paweł postępowaniem sanacyjnym firma wdraża kolejne etapy planu restrukturyzacji. Jednym z zapowiedzianych przez zarząd kroków było zamykanie nierentownych sklepów Piotra i Pawła. Proces ten jest w trakcie realizacji. Zgodnie z zapowiedzią zarządu sieci zamykane są sklepy, które nie przynoszą zysków.

Pod uwagę wzięliśmy takie czynniki jak: lokalizacja, potencjał i, konkurencja znajdująca się wokół, a także to, czy dany sklep znajduje się w części miasta, gdzie możemy liczyć na naszych docelowych klientów. Nie bez znaczenia, rzecz jasna, była EBITDA . Założenia pierwszego etapu planu restrukturyzacji zostaną zrealizowane w grudniu 

 mówi Jakub Karbowiak, Wiceprezes i Dyrektor Finansowy sieci 

Równolegle odbyły się już dwie transakcje sprzedaży sklepów, pięć trafiło do sieci Biedronka, dwa sklepy zostały sprzedane do sieci Carrefour. Zarząd Grupy Piotr i Paweł w restrukturyzacji koncentruje swoje działania na kontynuacji kolejnych etapów procesu M&A prowadząc rozmowy z kilkoma inwestorami branżowymi.  Jednocześnie Grupa Piotr i Paweł funkcjonuje pod nadzorem i w postępowaniu sanacyjnym – co między innymi oznacza, że sieć z mocy prawa reguluje  swoje zobowiązania na bieżąco. 

Piotr i Paweł nie znika z rynku . Wręcz przeciwnie, umacniamy swoją pozycję w miejscach, gdzie są nasi klienci. Obecny okres to dla nas czas na wykonanie kolejnego kroku w kierunku przyciągnięcia ich większej ilości. Piotr i Paweł jest sklepem dla tych, którzy liczą na więcej – dodaje Rosa.

mówi Aleksander Rosa, rzecznik prasowy sieci