Nowa trasa turystyczna ma nawiązywać do motywu pracy organicznej ukazując miejsca, które są związane z rozwojem przemysłowym w XiX wieku. Na szlaku znalazłyby się główne obiekty poprzemysłowe, w tym m.in. Modena, Elektrociepłownia Garbary, dawna zajezdnia MPK, Stary Browar, Stara Rzeźnia czy Stara Gazownia.
Według wstępnych planów trakt ma mieć około 8 kilometrów i przebiegać przez historyczne dzielnice Poznania, w tym m.in. przez Rynek Jeżycki, Rynek Łazarski, Rynek Wildecki i Rynek Bernardyński, a także ulice takie jak np. Kraszewskiego, Głogowska, Górna Wilda i Garbary.
Do realizacji planu potrzebna jest jednak budowa zielonej kładki nad torami kolejowymi, która połączy Wildę i Łazarz, czyli wprowadzenie w życie projektu dotyczącego przyszłości terenu tzw. Wolnych Torów.
Trakt ma być do pokonania zarówno pieszo, jak i rowerem, ponieważ została zaplanowana tak, by przebiegać przy kilku stacjach Poznańskiego Roweru Miejskiego.
Jedną z atrakcji nowego szlaku miałaby zostać m.in. dawna hala napraw parowozów o konstrukcji nitowe, w której ma znaleźć się muzeum nauki i techniki NIT.