Jak wskazują eksperci, powrót mam na rynek pracy obarczony jest wieloma przeciwnościami i trudnościami. Wiążą się one zarówno z czynnikami emocjonalnymi, jak i ekonomicznymi i instytucjonalnymi.
Według badań, ponad 50% kobiet odczuwa niepewność, a niemal 30% strach związany z powrotem do pracy po urlopie macierzyńskim.
Miejska kampania ma na celu przekonania kobiet, że rynek pracy jest przyjazny mamom, jednocześnie wskazując miejsca, rozwiązania i instytucje, które pomagają w powrocie do życia zawodowego.
Powstała specjalna strona internetowa poświęcona akcji, na której można znaleźć m.in. listę instytucji i inicjatyw pomagających w powrocie do pracy, listę szkoleń dla kobiet, generator CV czy segment poświęconym pracodawcom, którzy mogą dowiedzieć się, dlaczego warto zostać „Pracodawcą przyjaznym Mamom”.
Kampania realizowana jest również w mediach społecznościowych. Ogłoszono również konkurs – kobiety, które wykonają zdjęcie przedstawiające umiejętności, jakie nabyły dzięki macierzyństwu, a następnie opublikują je na Instagramie z hashtagiem #MAMYtowCV mają szansę wygrać sesję doradztwa zawodowego przygotowującą do powrotu na rynek pracy.