“MAMY to w CV” – miejska kampania ma pomóc w powrocie do pracy po okresie macierzyństwa

Poznań rozpoczyna kampanię „MAMY to w CV”, która ma na celu wspieranie kobiet w rozwoju zawodowym oraz powrocie mam na rynek pracy.

Jak wskazują eksperci, powrót mam na rynek pracy obarczony jest wieloma przeciwnościami i trudnościami. Wiążą się one zarówno z czynnikami emocjonalnymi, jak i ekonomicznymi i instytucjonalnymi.

Według badań, ponad 50% kobiet odczuwa niepewność, a niemal 30% strach związany z powrotem do pracy po urlopie macierzyńskim.

Miejska kampania ma na celu przekonania kobiet, że rynek pracy jest przyjazny mamom, jednocześnie wskazując miejsca, rozwiązania i instytucje, które pomagają w powrocie do życia zawodowego.

„Kampania ma na celu wzmocnienie kobiet oraz uświadomienie, że macierzyństwo nie jest luką w karierze zawodowej, ale etapem, który daje możliwość nabycia cennych umiejętności, takich jak zarządzanie czasem i negocjacji czy rozbudza kreatywność. One wszystkie są niezwykle pożądane na rynku pracy”

Marta Mazurek, pełnomocniczka prezydenta ds przeciwdziałania wykluczeniom

Powstała specjalna strona internetowa poświęcona akcji, na której można znaleźć m.in. listę instytucji i inicjatyw pomagających w powrocie do pracy, listę szkoleń dla kobiet, generator CV czy segment poświęconym pracodawcom, którzy mogą dowiedzieć się, dlaczego warto zostać „Pracodawcą przyjaznym Mamom”.

Kampania realizowana jest również w mediach społecznościowych. Ogłoszono również konkurs – kobiety, które wykonają zdjęcie przedstawiające umiejętności, jakie nabyły dzięki macierzyństwu, a następnie opublikują je na Instagramie z hashtagiem #MAMYtowCV mają szansę wygrać sesję doradztwa zawodowego przygotowującą do powrotu na rynek pracy.