Trasa ma zaczynać się na skrzyżowaniu ul. Reymonta i Hetmańskiej, gdzie powstanie węzeł rozjazdowy. Przebiegać będzie przez ul. Arciszewskiego, Zamkniętą, Pogodną, Rembertowską i Promienistą do pętli autobusowo-tramwajowej na os. Kopernika. Łącznie będzie to ok. 3,3 km trasy wzdłuż zabudowy mieszkalnej, ogródków działkowych, terenów parkowych oraz cmentarza na Górczynie.
Tramwaj na os. Kopernika ma usprawnić komunikację zbiorową w tym rejonie. Jest inwestycją, na którą czeka wielu poznaniaków.
W Programie Funkcjonalno-Użytkowym, którego przygotowanie właśnie zakończono znalazły się m.in. wymagania techniczne, materiałowe, architektoniczne i funkcjonalne dotyczące budowy trasy.
Dzięki temu, Miasto może rozpocząć starania o sfinansowanie inwestycji oraz przygotować przetarg na wyłonienie wykonawcy.