Te zwiększanie się rynku wydawniczego, zwiększało zasięg reklamy, przyciągało reklamodawców coraz bardziej wymagających na polu grafiki. W zapomnienie odchodzi styl secesji, tak szeroko stosowany do połowy lat dwudziestych na rzecz stylu art deco stosowanego w prasie amerykańskiej, który ten styl, wydawcy przystosowują do rynku polskiego. Zaczyna być stosowana fotografia, na coraz lepszym papierze, w coraz większych formatach. Właściciele marek stawiają na przekaz w formie krótkich relacji, rymowanek, przekazu różnorodności swoich towarów. Do rodzimych wytwórców, dołączają marki globalne pojawiające się na rynku polskim, a także coraz bardziej upowszechnienie się radia czy motoryzacji. Dochodzi do tego turystka nad polskim wybrzeżem, czy też wypady w góry.
Okres okupacji niemieckiej wstrzymuje wydawanie polskiej prasy, likwidację polskich firm, w to miejsce pojawia się reklama niemiecka. Okres powojenny do roku 1949 roku, przywraca w skromnym wymiarze reklamę niekiedy marek przedwojennych. Po tym okresie w wyniku nacjonalizacji przemysłu i własności prywatnej zanika reklama, zmieniona bardziej na ogłoszenia.