Tramwaj na Klin Dębiecki coraz bliżej

Miasto podpisało umowę na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej, która ma doprowadzić do wydłużenia trasy tramwajowej do zintegrowanego węzła przesiadkowego na Klinie Dębieckim. Przygotowane rozwiązania będą konsultowane z mieszkańcami w przyszłym roku.

Zadanie zlecone firmie CONE AMG obejmuje nie tylko opracowanie koncepcji dla przebudowy trasy tramwajowej od pętli Dębiec, ale także przebudowy istniejącej trasy w ciągu ul. 28 Czerwca 1956 roku, na odcinku od ul. Pamiątkowej do pętli, która ma obejmować modernizację infrastruktury przystankowej i dostosowanie jej do potrzeb osób mających problemy z poruszaniem się.

Przedłużona trasa tramwajowa ma sięgać zintegrowanego węzła przesiadkowego na Klinie Dębieckim, czyli w rejonie os. Dębina. Ma ona przebiegać od pętli Dębiec, nad tunelem w ciągu ul. Czechosłowackiej, do nowego węzła.

Wykonawca najpierw ma dostarczyć koncepcję wstępną obejmującą różne warianty techniczne. Rozważane są różne wersje np. wiaduktu nad linią kolejową numer 802, gdzie może powstać obiekt z wyłączeniem ruchu samochodowego lub z torowiskiem tramwajowo-autobusowym.

Różne warianty mają dotyczyć także torowiska w ul. 28 Czerwca 1956 roku, czy będzie ono np. wydzielonym torowiskiem w osi jezdni, zielonym torowiskiem wydzielonym od ruchu samochodowego po wschodniej stronie jezdni czy torowiskiem w jezdni z niewydzielonym ruchem samochodowym.

Nie jest jednoznaczny również wygląd węzła przesiadkowego – czy będzie to pętla nawrotna czy tzw. końcówka czołowa.

Przygotowane przez wykonawcę rozwiązania będą poddane konsultacjom społecznym w 2019 roku. Dopiero po poznaniu zdania mieszkańców wykonawca przedstawi koncepcję końcową.