Studenci z UAM i UEP znowu najlepsi !

W nocy z 17 na 18 września ogłoszone zostały wyniki Global Online Marketing Academic Challenge (GOMAC) 2018. Zwycięzcami są studenci z UAM i UEP w składzie: kapitan – Mateusz Halicki (AIR/UEP), Dawid Śliwiński (TK/UAM), Sebastian Jastrzębski (TK/UAM) i Aleksander Kempa (TK/UAM) pod opieką dra Wojciecha Czarta (UAM). W poprzedniej rundzie drużyna z UAM okazała się też najlepszą w Europie i tym samym zakwalifikowała się do rundy finałowej, gdzie wybrano światowych zwycięzców konkursu.

GOMAC to nie uczelniana symulacja. Studenci biorący udział w konkursie przygotowują i przeprowadzają trzytygodniową kampanię marketingową online dla rzeczywistej firmy, konkurując na rzeczywistym rynku, ponoszą rzeczywiste koszty bez górnego limitu budżetu narzuconego przez regulamin konkursu. W tym roku nasi studenci pracowali z firmą Ogarniamprad.pl Sp. z o.o., oferującą platformę aukcyjną umożliwiającą w czasie rzeczywistym licytowanie cen energii w ramach grupowych aukcji odwrotnych. Podczas konkursu studenci przygotowali m.in. raporty: Pre-Campaign, Post-Campaign oraz Google Data Studio.

W tym roku w konkursie GOMAC mogli wziąć udział tylko studenci pod opieką profesorów zrzeszonych w społeczności Global Online Marketing Academics (GOMA), która patronuje GOMAC. Członkami GOMA jest ponad stu profesorów marketingu internetowego i technologii online z całego świata. M.in. są to członkowie Google OMC Global Academic Panel oraz profesorowie z GOMC Academics. W GOMAC 2018 wzięli udział studenci z najlepszych uniwersytetów, którzy w poprzednich latach zajmowali pierwsze pozycje w świecie i regionie, w finałowym Top 5, czy półfinałowym Top 15 GOMC.

Tymczasem studenci już rozpoczęli przygotowania do udziału w GOMAC 2019 w ramach zajęć z marketingu internetowego prowadzonych przez dra Czarta na Wydziale Fizyki UAM dla kierunków Technologie Komputerowe (TK) i Aplikacje Internetu Rzeczy (AIR – kierunek prowadzony wspólnie przez UAM i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (UEP)). Siedmioosobowy zespół GOMAC 2019 przygotuje i poprowadzi kampanię online dla niemieckiej firmy IBS GMBH GEO-CAD, oferującej system rezerwacji noclegów dla pracowników, m.in. w Polsce i Niemczech (Monteurzimmerguru.de i Hotel-Pracowniczy.pl).