Zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych, drugi z oferentów miał 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, na złożenie odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołanie takie nie wpłynęło, a to oznacza, że spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie może rozpocząć procedurę zmierzającą do podpisania umowy z generalnym wykonawcą.
Ze względu na dużą kwotę zamówienia i fakt współfinansowania tej inwestycji z środków Unii Europejskiej, zawarcie umowy poprzedzone będzie obligatoryjną kontrolą Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dokumenty przetargowe dziś zostały przekazane do Urzędu. Wyniku kontroli można spodziewać się w terminie do 30 dni od dnia ich doręczenia do UZP. Niezwłocznie po otrzymaniu pozytywnego wyniku będzie można podpisać umowę z wykonawcą.
Kompletna dokumentacja budowlana wraz z prawomocnymi decyzjami realizacyjnymi ma być gotowa do końca 2019 roku. Jeszcze tej jesieni rozpoczną się pierwsze prace na placu budowy. Roboty budowlane mają zakończyć się do końca 2021 roku, a po fazie odbiorów – najpóźniej wiosną 2022 roku – nastąpi kompleksowe uruchomienie całego układu komunikacyjnego.