Kolejowa rama Poznania – powstaną nowe przystanki kolejowe na obecnej trasie towarowej

Choć obecnie kursują tam jedynie pociągi towarowe, ale już niedługo będą mogły jeździć tam także pociągi pasażerskie. Wkrótce ma powstać projekt modernizacji kolejowej ramy Poznania i dostosowania jej do ruchu pasażerskiego, co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu z Franowa na Naramowice lub Strzeszyn.

W Urzędzie MIasta Poznania podpisano umowę na opracowanie kompleksowej koncepcji programowo-przestrzenną, która połączy nowoprojektowane przystanki w ramach kolejowej obwodnicy Poznania.

Według założeń realizowanego przez PKP projektu powstanie sześć nowych przystanków w Poznaniu oraz jeden w Suchym Lesie: Poznań Franowo, Poznań Kobylepole, Poznań Zieliniec, Poznań Karolin, Poznań Naramowice, Poznań Uniwersytet i Suchy Las.

„Ważnym elementem inwestycyjnym będzie budowa jednotorowej łącznicy kolejowej pomiędzy obwodnicą towarową a linią 354 Poznań – Piła. Znajdzie się ona pomiędzy nowym przystankiem Suchy Las a Poznań Strzeszyn.”

Urząd Miasta Poznania

Dostosowanie trasy do ruchu pasażerskiego trasy kolejowej pozwoli na uruchomienie kolejnego alternatywnego dla samochodów połączenia komunikacji zbiorowej m.in. z Franowa na Naramowice czy Strzeszyn.

„Jest to projekt przyszłościowy. Już teraz jednak myślimy, żeby dać mieszkańcom alternatywę kolei obwodowej, która przewiezie pasażerów znacznie szybciej niż przejeżdżając przez centrum. Warunkiem jego realizacji jest uzyskanie dofinansowania przez PKP PLK środków na modernizacje. Wierzę jednak, że tak się stanie”

Maciej Wudarski, zastępca prezydenta miasta Poznania

Opracowana koncepcja ma być gotowa na grudzień 2018 roku.