Na dwóch odcinkach, czyli od pętli Wilczak do wiaduktu nad ul. Lechicką, a także od ul. Nowa Stoińskiego do przystanku końcowego obowiązywać będzie ograniczenie do 40 km/h. Od wiaduktu do ul. Nowa Stoińskiego, z uwagi na rozmieszczenie przystanków, tramwaje jechać będą z prędkością 50-60km/h.
Na trasie zaplanowano 15 skrzyżowań z ruchem kołowym i pieszo-rowerowym. Powstanie sześć przystanków co ok. 400-450 metrów.
Na skrzyżowaniach wprowadzony zostanie bezwgędny priorytet dla komunikacji miejskiej, dzięki czemu tramwaj będzie mógł przejechać o wiele szybciej.
Według wyliczeń, przejazd od pętli Wilczak do przystanku końcowego “Błażeja” zajmie 8 minut – 5 minut przejazd i 3 minuty obsługa pasażerów. W przypadku postoju na skrzyżowaniach przejazd wydłuży się o około 4 minuty i potrwa 12 minut, jednak nadanie priorytetu dla komunikacji miejskiej ma pozwolić utrzymać ośmiominutowy czas przejazdu.