"Trasa zmieniona" wyświetlana jest za często? Radny apeluje o zmiany

Autor: AK fot. UMP archiwum
REKLAMA

„Trasa zmieniona” - taki napis ma obecnie bardzo dużo tramwajów i autobusów w Poznaniu na swoich wyświetlaczach. Czy zbyt długie wyświetlanie takiej informacji wprowadza pasażerów w błąd? Radny Tomasz Wierzbicki zaapelował do władz miejskich o zmianę oznakowania.

Wyświetlany napis „trasa zmieniona” ma informować pasażerów, że dany tramwaj lub autobus nie kursuje swoją stałą czy docelową trasą. Informacja wyświetlana jest zarówno w przypadku nagłych zmian, np. spowodowanymi utrudnieniami w ruchu, jak i podczas remontów, które wymagają kursowania objazdem.

Zdarza się, że te drugie trwają kilka tygodni, miesięcy, a nawet… lat, jak w przypadku przebudowy Ronda Kaponiera kilka lat temu.

Radny Wierzbicki zauważa, że napis może być mylący dla pasażerów szczególnie wtedy, gdy tramwaj wraca na swoją stałą trasę.

„Pasażerowie są zdezorientowani, nie wiedząc, czy ta informacja jest już o objeździe, który był na trasie wcześniej, czy może dopiero on będzie. Szczególnie w okresie wakacyjnym, gdzie jest dużo zmian tras, takie informacje są mylące.”
Tomasz Wierzbicki, radny MIasta Poznania



Obecnie zdarza się, że na niektórych przystankach co drugi tramwaj posiada taką informację na swoim wyświetlaczu. Radny w swojej interpelacji zaapelował, by informacje o zmianie trasy były wyświetlane tylko do pierwszego przystanku na zmienionej trasie.

Odpowiedzi na pismo udzielił zastępca prezydenta miasta, Maciej Wudarski. Jak wyjaśnił, Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu cały czas prowadzi działania, które mają na celu ulepszenie systemu informacji pasażerskiej. Oznacza to m.in. wprowadzenie jednolitych norm dotyczących np. wyposażenia wszystkich pojazdów w wyświetlacze w technologii LED. Obecnie posiadają je wszystkie poznańskie tramwaje oraz 20 autobusów.

Wiceprezydent zauważył, że ze względów technicznych proponowane przez radnego rozwiązanie byłoby możliwe jedynie w pojazdach wyposażonych w tablice LED. Zaznaczył jednocześnie, że ich oprogramowanie pozwala na tylko jedną zmianę obrazka na tablicy podczas jazdy.

W odpowiedzi Maciej Wudarski zapewnił jednak, że ZTM zwróci się do MPK Poznań o wprowadzenie proponowanego przez radnego rozwiązania w ramach testów, na okres próbny, który potrwa około miesiąca na jednej linii tramwajowej. Prawdopodobnie zostanie wprowadzone na linii numer 11.

Komentarz został wysłany. Dziękujemy!
 Błąd: {{error}}
{{ comment.disabled == 1 ? '[Treść usunięta przez Administratora]' : comment.content}}
{{ comment.author}}, {{ comment.createdDate}}
{{comment.error}}
  • 1

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ruch drogowy

REKLAMA
REKLAMA