Nowe BMW X4, czyli charakter sam w sobie

Historia bawarskiej motoryzacji sięga daleko w przeszłość, ale z czym kojarzy się słynny znaczek BMW? Na pewno z wysmakowaną elegancją i sportowymi wrażeniami, co potwierdza najnowszy model z gamy BMW sygnowany emblematem X4. Jak bardzo zmienił się najnowszy BMW X4 w stosunku do poprzednika?

Nowe BMW X4 wyróżnia się przede wszystkim swoją indywidualnością i sportową elegancją, a mocna jednostka napędowa podkreśla jego temperament. Atrapa chłodnicy została powiększona, co nie zadziało się bez przyczyny, ponieważ ten zabieg spełnia określony cel. Mianowicie najnowsza generacja została wyposażona w system aktywnego chłodzenia, który otwiera lub odcina dopływ powietrza za pomocą zapadek. Wpływa to na odpowiednią temperaturę pracy jednostki napędowej ale też i aerodynamikę.

Prostokątne światła przeciwmgielne, w przypadku najnowszej generacji znalazły swoje miejsce nieco niżej. Nowe BMW X4 znacząco urosło w stosunku do poprzedniczki i nabrało atletycznej sylwetki, bowiem urosło aż o 81 mm wzdłuż, o 37 mm wszerz, a rozstaw osi poszerzył się aż o 54 mm. Wszystkie te zabiegi mają na celu podkreślenie sportowych korzeni BMW i nadanie jeszcze bardziej  dynamicznych proporcji. Sportowy temperament zapewnia kapitalna jednostka napędowa M40i, która generuje moc 353 KM i moment obrotowy równy 500 Nm. Niski środek ciężkości, zwiększa zwinność auta oraz precyzję prowadzenia.

Sportowy układ kierowniczy w X4, który umożliwia zwinne kierowanie pojazdem przy mniejszym nakładzie siły, a adaptacyjne zawieszenie „M” dostosowuje się elektronicznie do warunków, nawierzchni i jazdy. Klapa bagażnika oraz linia świateł zmieniły się nie do poznania. Pojawił się mały spojler, światła zostały zaprojektowane w kształcie litery „L”, miejsce na tablicę rejestracyjną powędrowało na zderzak, z którego wystają dwa chromowane zakończenia układu wydechowego. Linia boczna prezentuje się jak na rasowe BMW przystało, jest dynamiczna, a wloty powietrza przy nadkolach są wisienka na torcie tej całej sportowej stylizacji.

Wnętrze wykończone materiałami premium jest miejscem w którym przebywa się z przyjemnością. Bardzo wygodne fotele posiadają hipnotyzujące przeszycia, a kubełkowy kształt otulają ciało niczym kokon. Deska rozdzielcza została zaprojektowana na nowo, zamiast standardowych „zegarów” kierowcy jest nim teraz 12-calowy ekran ciekłokrystaliczny informujący o statusie pojazdu. Przeprojektowany, 10 calowy wyświetlacz to centrum dowodzenia nowej „bawarki”, jego obsługa może odbywać się zarówno za pomocą dotyku, głosu i gestów. Do dyspozycji kierowcy pozostaje też iDrive. Nowy model z gamy BMW może dostarczać nie lada wrażeń, nie tylko tych z jazdy ale również wizualnych.