Akcję rozpoczęto chwilę po godzinie 13:00. W Starym Browarze rozległ się komunikat o wykrytym zagrożeniu i ewakuacji całego obiektu. Ten sam pojawił się także we wszystkich mediach społecznościowych Browaru.
Scenariusz zakładał ewakuację wszystkich osób i samochodów na terenie obiektu po tym, jak pozorant pozostawił w jednej z kawiarni torbę. Ewakuacja galerii i parkingu zajęła 16 minut.
Pomysł przeprowadzenia tak zaawansowanej akcji związanej z zagrożeniem terrorystycznym pojawił się na początku roku.
Podczas ćwiczeń sprawdzano m.in. czas reakcji na telefony alarmowe, czas dojazdu służb na miejsce, przeprowadzenie próby w realistycznych warunkach, reakcję pracowników ochrony i lokali, zgodność postępowania zgodnie z procedurami, a także reakcję klientów.
Jak zauważa Stary Browar, po raz pierwszy w Polsce, zdecydowano się na sprawdzenie zarządzania sytuacją kryzysową poprzez media społecznościowe. Wydano trzy komunikaty – na początku ewakuacji, w trakcie, z informacją o ćwiczeniach, a także na koniec, z informacją o zakończeniu ćwiczeń.
Ze statystyk wynika, że np. komunikat o ewakuacji zamieszczony na Instastory Starego Browaru, zobaczyło dwa razy więcej użytkowników Instagrama niż zwykłe posty.