Tabor zasili pięć nowych, pięcioczłonowych pociągów, które mają kursować na trasie Opalenica- Poznań – Września. Aby maksymalnie wykorzystać możliwości nowego taboru, będą również wykonywane kursy na trasie Poznań – Oborniki – Rogoźno, Poznań – Szamotuły – Wrocki, Poznań – Mosina – Czempiń oraz Poznań – Pobiedziska – Gniezno.
Zakup współfinansowany będzie ze środków unijnych. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 120 milionów złotych, natomiast dofinansowanie z Unii Europejskiej pokryje około 50% kosztów inwestycji, czyli 48,75 milionów złotych.
Nowe pociągi będą mogły poruszać się z prędkością do 160 km/h, a dwie pary drzwi na człon pociągu mają zapewnić szybką i sprawną wymianę pasażerów ruchu aglomeracyjnego. Każdy z pojazdów będzie miał m.in. co najmniej 240 miejsc siedzących, pięć automatów biletowych, dwie toalety, klimatyzację, system Wi-Fi, monitoring, miejsca dla niepełnosprawnych i do przewozu rowerów oraz system dynamicznej informacji pasażerskiej.
Przetarg na dostawę pojazdów zostanie ogłoszony w II kwartale tego roku.