Międzynarodowe Targi Poznańskie przejmą zarządzanie reklamami na wiatach przystankowych?

Miasto chce, by Międzynarodowe Targi Poznańskie przejęły zarządzanie reklamami na wiatach przystankowych w Poznaniu. Ma to przyczynić się do uporządkowania przestrzeni oraz podniesienia jakości reklam w mieście.

W marcu MTP przejęły zarządzanie słupami ogłoszeniowymi w mieście. Teraz, władze Poznania chciałyby, aby to samo stało się także z powierzchnią reklamową na poznańskich wiatach przystankowych.

Przekazanie Targom, jako spółce miejskiej, zarządzania wiatami ma przyczynić się do zwiększenia kontroli nad reklamami w mieście, w tym także estetyki krajobrazu oraz zapanowania nad reklamowym chaosem. Wiaty mają miec także ujednolicony wygląd i dopasowane do standardów estetycznych.

Miasto przekonuje, że takie rozwiązanie ma być korzystne także dla przedsiębiorców, ponieważ będą mogli oni omawiać rozmieszczenie reklam w całym mieście zwracając się jedynie do Targów, bez konieczności kontaktowania się i negocjowania z różnymi, prywatnymi operatorami wiat.

Pieniądze, jakie MTP zarobi na udostępnieniu powierzchni reklamowej, będą trafiać do miejskiej kasy.

Obecnie, w mieście jest około tysiąca wiat, z czego prawie połowa zarządzana jest przez prywatne firmy.

O tym, czy Targi przejmą zarządzanie tą powierzchnią reklamową, zadecydują radni miejscy podczas przyszłotygodniowej sesji Rady Miasta.