Przetarg na przebudowę ronda podpisano w 2011 roku. Choć prace wydawały się być “niekończącą się historią”, a przebudowa stała się tematem żartów, kpin i zakładów dotyczących terminu oddania inwestycji, zakończyły się one pięć lat później, w 2016 roku.
Wraz z przekazaniem inwestycji do użytkowania, zaczęła obowiązywać na nią czteroletnia gwarancja. Odpowiedzialność za teren rozdzielona została na kilka jednostek miejskich, w zależności od zakresu ich obowiązków.
ZDM zajmuje się utrzymaniem technicznym obiektu i część drogową, ZTM odpowiada za infrastrukturę torowo-sieciową, przystanki i dostęp do nich, a więc windy i schody ruchome. Nad obiektami handlowymi i parkingiem czuwa ZKZL. Z kolei MPK działa na zlecenie ZTM.
Wszelkie usterki, usuwane są przez wykonawcę i na jego koszt. Spółki dbają, by problemy znikały jak najszybciej. Czas oczekiwania wydłuża się np. w przypadku konieczności sprowadzenia części zamiennych od producenta.