Kończą się tegoroczne remonty torowisk w Poznaniu. Ostatnią inwestycją jest ul. Dąbrowskiego

Kończy się remont torowiska w ul. Dąbrowskiego i od poniedziałku zostanie przywrócony pierwotny ruch kołowy i tramwajowy. Dzięki modernizacji, tramwaje będą jeździć ciszej i szybciej niż do tej pory. To także ostatni w tym roku zaplanowany remont torowiska w Poznaniu.

W tym roku, Miasto dużo zainwestowało w infrastrukturę torowo-sieciową – ponad 24 miliony złotych. Prace objęły m.in. torowiska, które nie były remontowane od kilkudziesięciu lat. Wymieniano tory, podkłady, zwrotnice, rozjazdy czy szyny łukowe.

Dodatkowo, w kilku przypadkach zamontowano płyty, które tłumią hałas. Największą i najważniejszą inwestycją był wakacyjny remont na ul. Królowej Jadwigi.

„Prace remontowe oraz modernizacyjne poprawiły przede wszystkim bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania komunikacji zbiorowej. Zostały zaplanowane tak, aby były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego”

Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu

Remont na ul. Dąbrowskiego podzielony był na dwa etapy tak, aby utrzymać ruch samochodów w obu kierunkach.

„Remont polegał nie tylko na wymianie szyn i podkładów ale również ingerowaliśmy w podłoże. Wymieniona została konstrukcja torowiska, która była niezmieniana od 40 lat. Będzie ono pokryte masą bitumiczną co w znacznym stopniu ograniczy emisję hałasu, na który skarżyli się okoliczni mieszkańcy. Wykonane prace zwiększą poziom bezpieczeństwa i komfort przejazdu, a tramwaje będą mogły jeździć znacznie szybciej”

Marek Grzybowski, dyrektor techniczny MPK Poznań Sp. z o.o.

Wymieniono również słupy trakcyjne, a także przeprowadzono prace sieciowe.

W tym samym czasie, ZDM uporządkował zieleń na południowej części ul. Dąbrowskiego.

„Posadzono ponad 500 sztuk krzewów liściastych, w części zimozielonych, czyli takich, które przez cały rok są zielone. Ponadto posadziliśmy trzy drzewa w nawiązaniu gatunkowym do już rosnących, a posadzonych w ubiegłych latach. Zieleń zaprojektowana została w taki sposób, by mogła się utrzymać w trudnych warunkach pasa drogowego”

Agata Kaniewska z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu

Nieznacznie zmieniły się lokalizacje ławek, a także stojaków rowerowych.