Inwestycja była możliwa dzięki współpracy dyrekcji szkoły z Radą Osiedla Grunwald-Południe. Rada złożyła wniosek o grant miejski na stworzenie dla uczniów ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej, dzięki czemu projekt otrzymał niemal 200 tysięcy dofinansowania.
Ogródek ma urozmaicić lekcje młodych poznaniaków, zachęcić ich do samodzielnej nauki i zainteresowania się otaczającym ich światem, a także zobrazować teorię, którą przeczytają w podręczniku.
W specjalnym punkcie odkrywki można dokonywać badania gleby. W ogrodzie przedstawione są różne formy krajobrazu polodowcowego, a dodatkowo, zainstalowano również m.in. klatkę meteorologiczną, w której możliwe jest dokonanie pomiarów pogody.
Na środku ogródka znajduje się pagórek, który może służyć zarówno prowadzeniu tam lekcji na świeżym powietrzu, jak i być sceną dla szkolnych przedstawień teatralnych.
Jak podkreślał podczas uroczystego otwarcia ogródka Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydent miasta, inwestycja jest dowodem na to, że współrpraca szkół z radami osiedli mogą być wyjątkowo owocne.