Stary Browar ponownie jako jedyne centrum w Polsce wyróżnione KTR

26 maja w Teatrze Polskim w Warszawie odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród Klubu Twórców Reklamy. W tym roku na ręce Joanny Tupalskiej, Eweliny Dobras oraz Karola Kędziory przekazany został brązowy miecz w kategorii Design, Identyfikacja Wizualna, Drukowane Materiały Promocyjne, za kampanię „Lato w mieście by Stary Browar” 2016 – długofalowy projekt realizowany w parku Starego Browaru.

 

Spośród wielu nagród branży reklamowej w Polsce, to właśnie wyróżnienia przyznawane przez Klub Twórców Reklamy uważane są za jedne z najbardziej prestiżowych. Podczas tegorocznej gali wręczono 157 nagród, w tym 17 złotych, 55 srebrnych i 85 brązowych, a projekty oceniane były przez 111-osobowe jury, którego liderem była Luciana Cani z agencji Lapiz. Rekordowa okazała się także liczba zgłoszeń, która w tym roku wyniosła 1210 projektów. Wśród wyróżnionych nie ma centrów handlowych – jest zaś Stary Browar, który w znamienitym gronie cenionych twórców reklam znalazł się nie pierwszy raz. Przypomnijmy, że ostatnią nagrodę KTR zespół marketingu Starego Browaru odebrał w 2015 roku w podobnej kategorii, za #foodproject by Stary Browar – długoterminową kampanię promującą unikalną ofertę kulinarną (trwa on zresztą do dziś, jej kolejne odsłony pojawiają się co miesiąc). W minionych latach otrzymał także nagrody KTR m.in. za unikalny system komunikacyjny, brand book Blow Up Hall 5050 i sesję modową 3D dla AFF by GK.

„Każda nagroda Klubu Twórców Reklamy to zwieńczenie ogromu pracy, jaką przez cały rok wkładamy we wspierającą sprzedaż komunikację marketingową. Są to projekty ambitne, wyróżniające się, nie zaśmiecają przestrzeni publicznej, a wręcz budzą uśmiech . Mogą być takie m.in. dlatego, że pozwala nam na to niezwykły tenant mix i klienci – wymagający, świetnie zorientowani w trendach, oczekujący, że nawet tak rutynowym czynnościom jak zakupy czy spotkanie ze znajomymi towarzyszyć będzie wyjątkowa oprawa. Na to w Starym Browarze mogą zawsze liczyć, już od wyjścia z parkingu. A nam przeskakiwanie przez coraz wyższą poprzeczkę wręcz dodaje skrzydeł.

mówi Joanna Tupalska, Creative Marketing Manager Starego Browaru.

O projekcie „Lato w mieście by Stary Browar”:

Od 2013 roku w wakacje park Starego Browaru zamienia się w jedno z najchętniej uczęszczanych miejsc w Poznaniu. Długofalowy projekt „Lato w mieście by Stary Browar” z edycji na edycję zaskakuje mieszkańców miasta i turystów, proponując szereg wyjątkowych atrakcji dla osób w każdym wieku. Poszczególne dni tygodnia dedykowane są konkretnym aktywnościom, takim jak zumba, joga, kino letnie, zajęcia plastyczne, senior active, koncerty, przedstawienia i tradycyjna już Lazy Sunday. Wszystkie zajęcia są bezpłatne. Stałym i kultowym już elementem „Lata…” są kolorowe leżaki rozstawione w parku, z których korzysta kilkaset osób dziennie.

Autorką grafik i koordynatorką nagrodzonego KTR projektu została ceniona w Polsce i zagranicą graficzka, Joanna Fiedler-Wieruszewska we współpracy ze studio UVMW. Motywem przewodnim  szaty graficznej „Lata…”, którą można było podziwiać na wszystkich nośnikach reklamowych w Starym Browarze oraz leżakach były zwierzęta. Wyjątkowość projektu polegała przede wszystkim na spójności grafik i treści, które celnie oddawały jego charakter. Hasła takie jak „Farbowane lisy w Starym Browarze, zwiastują wiele plastycznych wydarzeń” czy „Sokoły wzrok wytężają, gdy w Starym Browarze filmy puszczają” to tylko niektóre ze sloganów, które wykorzystane zostały jako element designu całej kreacji. 

Zwierzęta były także hasłem przewodnim Kina na Dziedzińcu Sztuki (wszystkie filmy miały zwierzę w tytule, pokazano m.in., „Człowieka słonia” Davida Lyncha, „Psy” Władysława Pasikowskiego, „Czarny kot, biały kot” Emira Kusturicy) oraz były obecne w akcji organizowanej wspólnie z Błękitnym Patrolem WWF Polska na temat zagrożonych gatunków ssaków występujących w naszym kraju. 

Całość projektu to efekt długotrwałej współpracy marketingu Starego Browaru ze studiem UVMW, a także zewnętrznymi podmiotami i indywidualnymi twórcami. „Co roku na okres od czerwca do sierpnia czekają tysiące Poznaniaków. Tegoroczną edycję rozpoczęliśmy od akcji #Podwórko by Stary Browar, która dedykowana jest dzieciom. To jednak dopiero początek. Oprócz obowiązkowych aktywności fizycznych, filmu i sztuki, przed nami także ogromny projekt muzyczny, który z pewnością wszystkich pozytywnie zaskoczy.

zdradza Joanna Tupalska.

Nagroda KTR 2017 dla „Lato w mieście by Stary Browar”:

Kategoria: Design

Podkategoria: Identyfikacja Wizualna / Drukowane Materiały Promocyjne

Nagroda: Brąz

Produkt: Lato w mieście by Stary Browar

Dyrektor kreatywny: Robert Mendel, Jacek Walesiak (UVMW)

Art Director: Marta Czuban

Copywriter: Chuck Norris

Ilustrator: Joanna Fiedler-Wieruszewska

Marketing Starego Browaru: Joanna Tupalska, Ewelina Dobras, Karol Kędziora, Tomasz Piróg