Poznań wymienia swoje atuty i walczy o zagranicznych inwestorów

Poznań stara się jak najlepiej wykorzystać swoją szanse i potencjał, a także zachęcić inwestorów zagranicznych do skorzystania z oferty miejskiej. Na targach MIPIM 2017 w Cannes zaprezentowany zostanie raport „Poland. Your place to Invest 2017”, w którym wymienione zostały atuty ośmiu polskich miast, w tym także stolicy Wielkopolski.

Publikacja stworzona jest w języku angielskim przy współpracy agencji rynku nieruchomości z Poznaniem, Warszawą, Wrocławiem, Krakowem, Katowicami, Łodzią oraz Trójmiastem (Gdańsk, Gdynia, Sopot). Ma pomóc inwestorom w podjęciu decyzji o inwestycji w polskich miastach.

Wśród poznańskich atutów podkreśla się przede wszystkim różnorodność miejską. Stolica Wielkopolski jest zarówno ośrodkiem przemysłu motoryzacyjnego, farmaceutycznego, elektromaszynowego, jak i miejscem usług biznesu i IT, co oznacza, że miasto rozwija się wielokierunkowo.

W raporcie znalazła się także informacja o tym, że Poznań jest drugim w Polsce ośrodkiem akademickim pod względem wielkości, ma także drugi w kraju wskaźnik PKB na mieszkańca oraz że otrzymał rating agencji Fitch na poziomie A- ze stabilna perspektywą.

Uwzględniono także powszechne uznanie Poznania za najbardziej rozpoznawalny ośrodek kongresów i konferencji, bogatą ofertę powierzchni biurowej miasta, a także trzykrotne wyróżnienie nagrody Outsourcing Stars i dobre skomunikowanie z Europa Zachodnią.