Jak reklamować się na ulicy – najlepsze techniki promocji

Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Koncert, akcja społeczna czy firma nie istniałyby bez zainteresowania innych, a to z pewnością gwarantuje dobra reklama. Jeśli zależy nam na dotarciu do jak największej liczby osób, a szczególnie miejscowych, to nie ma lepszego miejsca niż ulica. Ta jednak rządzi się swoimi prawami i wystarczy mały błąd, by nasz plakat zaginął w tłumie innych. Jak więc skutecznie reklamować się na ulicy?

Ulica to najlepsze miejsce na reklamę lokalną, a o taką chodzi szczególnie firmom czy agencjom organizującym koncerty czy akcje społeczne. Ulica to również idealne miejsce, by pozyskać nowych klientów. Do tego uliczna reklama daje znacznie większe możliwości pod względem widoczności, wielkości i to za stosunkowo niewielką cenę. Należy się jednak zastanowić czy plakaty i ulotki mają szansę wygrać z reklamami wielkogabarytowymi, często zajmującymi całe budynki? Odpowiedź brzmi: TAK! Wystarczy je jedynie dokładnie przemyśleć.

Billboardy

Billboard mijany po raz kolejny przestaje być dla nas atrakcyjny, a ulotka, którą dostaniemy do ręki mimo wszystko do nas trafi. Nie może to być jednak byle jaka ulotka, a jej największą skuteczność gwarantuje to, że trafi we właściwe miejsce. To znaczy, że ulotka musi być przemyślana nie tylko pod względem treści i wyglądu, ale również grupy docelowej. Koncertu hardrockowego raczej nie będziemy reklamować pod kościołem, ale akcję społeczną już prędzej. Ulotki powinny być więc rozdawane w miejscach, gdzie przebywają potencjalni klienci.

Ulotki reklamowe

Najlepszym miejscem do rozdawania ulotek jest ulica, przy której mieści się firma, kawiarnia, restauracja. Ulotki są doskonałym sposobem na reklamę bieżących wydarzeń i akcji, jak promocje, a jeśli dodatkowo będą one zaproszeniami z rabatem np. na kawę, z pewnością większość przechodniów skusi się na taki prezent. Ulotki możemy również, za wcześniejszym porozumieniem, zostawić w kilku punktach, ale raczej nie konkurencyjnych.

Plakaty reklamowe

Plakaty zarezerwowane są raczej dla wydarzeń kulturalnych, jak koncerty czy festiwale. Co ważne, do ich rozprowadzania nie trzeba zatrudniać dodatkowych osób. Wystarczy jedna, która umieści je w odpowiednich miejscach i to najlepiej jeszcze na kilka tygodni przed wydarzeniem. Co jakiś czas warto kontrolować czy plakaty są na swoim miejscu i wciąż widoczne. Firmy również mogą skorzystać z tej formy reklamy, szczególnie w pobliżu swojej siedziby, a sam plakat może stanowić większą wersję ulotki i informować o promocji lub nowościach.

Katalogi reklamowe

Najciekawszą, ale jednocześnie najtrudniejszą formą reklamy są katalogi, przeznaczone przede wszystkim dla firm produkcyjnych, ale również punktów usługowych, jak salony kosmetyczne czy ośrodki wypoczynkowe. Ich przygotowanie wymaga pracy kilku osób, w tym grafika, który uczyni je ciekawymi. Katalogi nie mogą zawierać jedynie produktów i cen, ale przede wszystkim motyw przewodni. Zebranie w jednym miejscu wszystkich oferowanych przez firmę towarów nie jest najlepszym pomysłem. Katalogi powinny mieć maksymalnie do kilkunastu stron i składać się głównie z obrazków i ograniczonej ilości treści. Ich rozdawanie na ulicy nie jest dobrym pomysłem, ale pozostawienie ich np. w punktach informacji turystycznej czy innych punktach usługowych z pewnością już tak. Więcej na temat katalogów i ich wykorzystania przeczytasz tu:

Reklama na ulicy powinna być zauważalna, ale jednocześnie wyważona i nienachalna, bowiem to może się okazać jej największą wartością w gąszczu innych zalewających nas na ulicy haseł. W reklamie ulicznej nie może też zabraknąć kreatywności – chwytliwe hasła, ciekawe ilustracje, a przede wszystkim poczucie humoru, sprawią, że nasza oferta zostanie zapamiętana.