Nauczyciele uczyli się… oddychać

Praca nauczyciela wiąże się z ogromnym stresem. Odpowiedzialność, jaka ciąży na pedagogach, nie tylko za edukację dzieci, ale także za ich zdrowie i bezpieczeństwo, potrafi sprawić, że nauczyciel będzie w stanie poddenerwowania przez bardzo długi czas. Dyrektorzy poznańskich szkół oraz ich pracownicy zostali zaproszeni na specjalne warsztaty, podczas których poznali innowacyjne metody redukcji stresu.

Podczas lekcji i na przerwach w szkole dochodzi do różnych sytuacji. Dzieci i młodzież czasem mają pomysły i zachowania, które trudno przewidzieć, a trzeba szybko na nie zareagować. Rozmowy z rodzicami często także nie należą do najprostszych. Stres, zwłaszcza taki, który utrzymuje się przez dłuższy czas, może doprowadzić do poważnego zagrożenia dla zdrowia, a nawet śmierci.

Według Krzysztofa Wadelskiego, terapeuty prowadzącego warsztaty, kluczem do sukcesu jest… odpowiedni oddech. „Proponujemy i polecamy stosowanie w takich momentach technik uważności, wizualizacji, a przede wszystkim ten niedoceniany tak bardzo świadomy oddech. Uspokójmy się, odpuśćmy, a dopiero potem- działajmy.” – podkreśla.

Nauczyciele i dyrektorzy szkół mogli nie tylko poznać metody prawidłowego oddechu, ale także posłuchać rad psychologa. Podejście do życia, sytuacji i samego stresu ma także ogromne znaczenie dla tego, w jaki sposób i jak szybko będziemy w stanie z nim walczyć. Uśmiech na twarzy, pewność siebie i pozytywne zastawienie, pomagają w uodpornieniu się na sytuacje nerwowe.