Początek września na poznańskich drogach

Z badań serwisu Korkowo.pl wynika, że Poznań kolejny raz notuje niewielkie spadki prędkości. Tym razem sprawdzono tempo kierowców poruszających się po stolicy Wielkopolski w pierwszej połowie września 2016r. 

Bez większych zmian

Średnie prędkości na poznańskich drogach tuż po wakacjach były tylko nieznacznie niższe w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W 2015r. w samym centrum średnia prędkość wynosiła 28 km/h, a obecnie jest to o 1 km/h mniej. W odległości 5 km od centralnych punktów na drogowej mapie Poznania, średnia prędkość spadła z 37 km/h do 36 km/h. Największy spadek prędkości odczują kierowcy jeżdżący w promieniu 10 km od centrum – w porównaniu z ubiegłym rokiem, prędkość spadła o średnio 3 km/h. Zmiany te nie powinny być dla kierowców dotkliwe, ale dotychczasowe doświadczenia pokazują, że można spodziewać się dalszych spadków średnich prędkości na drogach w Poznaniu. 

Stabilnie w centrum

Specjaliści z serwisu Korkowo.pl sprawdzili także, jak godzinowo rozkładała się średnia prędkość na poznańskich ulicach do połowy września. W samym centrum najwolniej było w godzinach popołudniowego szczytu (między godziną 15.00 a 16.00). Maksymalne prędkości osiągane na tym obszarze wynosiły średnio 31 km/h (godz. 6.00). W promieniu do 5 km od śródmieścia najmniejsza średnia prędkość w godzinach porannego oraz popołudniowego szczytu oscylowała w granicach 34 km/h (7.00 – 8.00 oraz 15.00 – 17.00). Nieco szybciej można było jeździć w większym oddaleniu od centrum – tam średnie średnie prędkości przez cały dzień wahały się między 40 a 45 km/h. 

Dane o sytuacji drogowej zostały opracowane przez serwis Korkowo.pl, który prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane GPS z urządzeń Yanosik oraz Yanosik dla Firm umieszczonych w pojazdach poruszających się w po Poznaniu w dniach 01-15 września 2015 oraz i 2016r. oraz w wybranych godzinach we wrześniu 2016r. (6.00-18.00). Pod uwagę brano prędkości osiągane w różnych odległościach od ścisłego centrum.