– Pomysł studentów Politechniki Poznańskiej nas zaintrygował i zainteresował – wspomina Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań. Firma ta od początku wspiera starania żaków. – Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tym ambitnym projekcie i obserwować jego techniczny
i merytoryczny rozwój.
Tegoroczny bolid, jak mówią jego twórcy, to
w porównaniu z ubiegłorocznym modelem, zupełnie inna konstrukcja. Studenci na podstawie własnych badań, testów
i doświadczeń stworzyli pojazd, który zamiast standardowej ramy stalowej posiada monocoque z aluminium oraz kompozytów węglowych. Zastosowali pakiet aerodynamiczny i zmniejszyli rozmiar obręczy kół z 13 do 10 cali. Dodatkowo
w swojej “Wildzie” zainstalowali suchą miskę olejową, która pozwala na dostarczanie silnikowi wymaganej ilości oleju, nawet podczas bardzo dużych przeciążeń.
Bolid został też „odchudzony” o 50 kg w porównaniu do zeszłorocznego projektu. Nowy pojazd waży tylko 210kg! Nad nowym projektem pracowało 35 osób – młodych inżynierów z pasją.
– Jestem pełna podziwu dla pasji i zaangażowania, jakie wykazują młodzi ludzie skupieni w tej grupie projektowej – mówi Jolanta Musielak, Członek zarządu ds. ersonalnych Volkswagen Poznań. – Zatem tym bardziej cieszy mnie fakt, że kilkoro z nich już pracuje w Volkswagen Poznań i wykorzystuje swoją wiedzę w praktyce,
między innymi w naszym biurze konstrukcyjnym.
Już 22 lipca studenci wraz ze swoim bolidem wyruszają na zawody rundy europejskiej do Włoch, gdzie na torze Riccardo Paletti spotka się 80 zespołów
z całego świata. W sierpniu pojazd testować będą na jednym z najsłynniejszych torów Formuły 1 torze Hockenheimring w Niemczech i w Gyor na Węgrzech.
W klasyfikacji generalnej, spośród 600 zarejestrowanych drużyn z całego świata, zespół PUT MOTORSPORT zajmuje 154 miejsce. Volkswagen Poznań jest głównym partnerem tego projektu.