Posnania czaruje – i już walczy o klienta

W zasadzie można już odliczać dni do otwarcia Centrum Handlowego Posnania (dawniej Łacina). Na kilka miesięcy przed zakończeniem budowy powierzchnia jest wynajęta w 95 procentach, a inwestor chwali się rozwiązaniami, jakie zostaną zastosowane. Wygląda na to, że Posnania będzie walczyła o klienta usługami dodatkowymi.

Posnania była, jest i będzie kontrowersyjna – tak duży obiekty handlowy w Poznaniu nie będzie obojętny dla handlu w centrum miasta i śródmieściu, a także na wysiłki rewitalizacyjne podejmowane przez władze miasta. Jednak – czy to się komuś podoba, czy nie – powstaje, i otworzy swe podwoje dla kupujących już w październiku.

Klienci zapewne będą zadowoleni – centrum handlowe na Łacinie zaoferuje im mnóstwo sklepów o różnorodnym profilu, a także restauracje, kino i klub fitness. Ale to nie wszystko – tuż przed wejściem głównym od strony skrzyżowania ulic Kórnickiej i Jana Pawła II będzie fontanna, której niecka zimą zamieniać się będzie w lodowisko. Od strony zaś ronda Rataje dojście do centrum będzie wzbogacone o specjalnie zaprojektowane meble miejskie, „strumyczek” oraz zadaszone przejście niemal do samego centrum.

To jednak w środku ma być najwięcej rzeczy niezwykłych – m.in. usługi. Już teraz widać, że Posnania będzie ostro rywalizować na tym polu z innymi poznańskimi centrami handlowymi. Zaoferowana zostanie usługa „hands-free shopping” – kupionych towarów nie trzeba będzie nosić ze sobą, trafią one prosto do jednego z punktów w Posnanii, skąd będzie można je odebrać później, np. przed wejściem na parking. Tam – kolejna niespodzianka. Będzie można skorzystać z tzw. „valet parking”, czyli oddać kluczyki obsłudze, która za nas zatroszczy się o miejsce parkingowe. Jeżeli będziemy chcieli sami zaparkować – do dyspozycji będzie ponad 3 tys. miejsc, a nad każdym z nich światełko, które sygnalizować będzie, czy miejsce jest zajęte czy wolne.

W takim przypadku darmowe wi-fi, specjalne strefy odpoczynku dla osób zmęczonych zakupami (a przy takiej powierzchni handlowej zmęczyć się można…), czy też usługa… concierge, który pomoże zarezerwować miejsce w lokalu gastronomicznym czy też w kinie. Wnętrza natomiat mają być zaprojektowane zgodnie ze sztuką feng shui – inwestor zapewnia, że zadbano o każdy szczegół wnętrz, także o… lobby przy toaletach.

Widać wyraźnie, że Posnania chce stać frontem do klienta – swoich użytkowników chce otoczyć maksymalną opieką, a będzie ich nawet… śledzić! To nie żart – ściany zostaną wyposażone w specjalne ekrany, na których treść będzie się zmieniać w zależności od ruchu klientów.

Aktualnie trwa odbiór powierzchni handlowych przez najemców – elewacja jest już niemal gotowa. Przed inwestorem jeszcze dokończenie układu drogowego, a kolejnym etapem tej części inwestycji będzie budowa trzeciego pasa ruchu pomiędzy ulicą Kaliską a rondem Śródka. Inwestor zaplanował to zadanie na wakacje, kiedy ruch jest mniejszy.