Impreza integracyjna – dlaczego jej organizowanie lepiej powierzyć profesjonalistom?

Organizacja imprezy dla pracowników to prawdziwe wyzwanie. Szereg spraw typowo organizacyjnych trzeba spiąć z programem integracyjnym i jeszcze dbać, by w dzień imprezy całość przebiegała sprawnie i bez zakłóceń. Wiele firm dochodzi do wniosku, że organizację „integracji” najlepiej powierzyć profesjonalistom. Sprawdźmy, dlaczego to rozwiązanie tak zyskuje na popularności i jakie korzyści się z tym wiążą?

Imprezy integracyjne nie są już nowością. Firmy, które przywiązujące wagę do budowania relacji pracowniczych mają już za sobą przynajmniej kilkanaście imprez tego typu. Czasy, kiedy główną atrakcją spotkania był sam wyjazd do dobrego hotelu i wieczorne ognisko dawno już mamy za sobą. Dziś liczy się „efekt wow”. Warto też zwrócić uwagę, że na rynku pracy pojawiło się również nowe pokolenie pracowników, którzy bardzo cenią sobie równowagę między życiem prywatnym i zawodowym. Dla tej grupy wyjazd czy impreza muszą być naprawdę atrakcyjny, by spełniły swoje założenia. Powierzenie organizacji imprezy integracyjnej firmie eventowej daje pewność, że przygotowane atrakcje nie będą trąciły myszką. Profesjonaliści mają rozeznanie, wiedzą, co się sprawdza, a czego unikać.

Bezpieczeństwo

Zdarzają się sytuacje, kiedy impreza integracyjna wciąż jeszcze jest organizowana przez asystentki, czy sekretarki, które mimo starań i szczerych chęci nie zorganizują imprezy integracyjnej tak dobrze, jak zrobią to firmy mające na koncie tysiące takich eventów. Odrębną sprawą jest kwestia bezpieczeństwa. Firma eventowa zapewnia nam spokój, że wszyscy podwykonawcy są sprawdzeni, rzetelni, mają niezbędne uprawnienia, sprawny sprzęt, są w stanie właściwe zareagować w razie różnych komplikacji. Impreza integracyjna ma swoją dynamikę, czasami pojawia się brawura lub chęć zaimponowania uczestnikom. Może to skończyć się wypadkiem. Profesjonaliści wiedzą, jak w takiej sytuacji reagować, by skierować temperament niektórych uczestników na właściwe tory i przy okazji nie popsuć atmosfery i zabawy całej grupie – mówi Marta Steinke z agencji eventowej Trygon Imprezy, która specjalizuje się w organizacji imprez integracyjnych.

Nie tylko pieniądze

Współpraca z profesjonalistami zaczyna się od wywiadu: jaka jest grupa, dla której ma być organizowana impreza, jakie są cele spotkania i budżet. Nie jest bowiem regułą, że spotkanie integracyjne musi być drogie. Oczywiście pod warunkiem, że impreza integracyjna nie jest połączona z wyjazdem, atrakcjami typu incentive i pobytem w 5-gwiazdkowym hotelu. Wtedy koszty są znacznie wyższe.

Powodzenie programu integracyjnego w dużej mierze zależy od dobrania atrakcji do potrzeb konkretnego klienta. Inne zadania stoją przed imprezą, która ma na celu pobudzenie motywacji, czy integrację dwóch łączących się firm, jeszcze inne zaleca się przy imprezach, które mają charakter nagrody. Tę wiedzę mają właśnie specjaliści, którzy na co dzień zajmują się organizacją imprez – dodaje M. Steinke (trygon.pl).

Opieka w trakcie spotkania

Profesjonalna firma eventowa czuwa też nad przebiegiem programu. Istotną częścią jej pracy jest moderowanie zdań, czasem modyfikowanie ich w trakcie imprezy, motywowanie pracowników do uczestniczenia w zaplanowanych aktywnościach. To bardzo ważny punkt, decydujący o powodzeniu programu integracyjnego. Powinny się tym zająć osoby z doświadczeniem w psychologii biznesu i podstawami couchingu. Oni będą potrafili zinterpretować zachowania grupy, rozładować potencjalne konflikty, zinterpretować i wyjaśnić emocje, które pojawiają się w czasie rywalizacji.

Zatrudnienie profesjonalistów to znaczne ułatwienie dla organizatorów spotkania, a także komfort i bezpieczeństwo dla uczestników imprezy firmowej. Wiedza, doświadczenie, kontakty firmy eventowej przekładają się na zadowolenie uczestników i pozwalają im efektywnie korzystać z zaproponowanych atrakcji.

//