Remont Dąbrowskiego opóźniony. I to mocno…

Nawet pół roku później niż planowano może zakończyć się remont ulicy Dąbrowskiego – informuje Radio Merkury. Na zakończenie prac w listopadzie nie ma szans.

Jak dowiedziało się Radio Merkury, uciążliwy dla mieszkańców Jeżyc i Ogrodów remont ul. Dąbrowskiego na pewno nie zakończy się – tak jak początkowo planowano – w listopadzie. Jaki więc termin wchodzi w grę? Merkury podaje, że prace mogą przeciągnąć się nawet do kwietnia 2016 r.

Cytowany przez Radio Merkury Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania, mówi o 80-90 dniach opóźnienia i uprzedza, że firma odpowiedzialna za remont może potrzebować jeszcze więcej czasu. Wiele zależy od tego, jaka będzie zima.

Końca remontu, tak mocno uprzykrzającego życie mieszkańcom Jeżyc, Ogrodów i nie tylko, póki co nie widać. Jak mówi Wudarski, priorytetem jest powrót tramwajów na Ogrody. Konkretnej daty jednak nie podaje.

Co spowodowało opóźnienia? Zdaniem Wudarskiego – błędy urzędników. Więcej informacji na ten temat przynosi komunikat wystosowany przez urząd miasta w piątek, 16 października. Czytamy w nim m.in., że dokumentacja projektowa, która trafiła do spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, nie uwzględniała aktualnego stanu infrastruktury podziemnej na placu budowy. W związku z tym już na początku realizacji natrafiono na liczne kolizje z istniejącą infrastrukturą podziemną. To z kolei wymusiło wprowadzenie zmian w dokumentacji projektu oraz ich uzgodnienie z właściwymi gestorami.

Wydłużeniu uległy także roboty związane z modernizacją skrzyżowania Dąbrowskiego i Żeromskiego, które prowadzone były na zlecenie Aquanet S.A. oraz PSG S.A. Tu wystąpiły problemy z ulatnianiem się gazu ze starego gazociągu, uniemożliwiające realizację robót ze względu na wysokie stężenie metanu w modernizowanej kanalizacji sanitarnej.

Wszystko to oznacza, że realizacja inwestycji opóźniła się już na samym początku, a kolejno odkrywane kolizje i konieczność ich usunięcia powodowały następujące po sobie opóźnienia. Miasto informuje, że spółka PIM dokłada wszelkich starań, aby etapami udrażniać jak najwięcej kierunków ruchu dla komunikacji kołowej i tramwajowej. Utrudnienia na bieżąco mają być zmniejszane, a przewidywane zmiany w czasowej organizacji ruchu są na bieżąco uzgadniane.