Targi Polagra-Food rozpoczęte!

Ruszyły targi Polagra-Food. Największa impreza branży rolno-spożywczej w środkowej Europie od poniedziałku 21 września odbywa się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Ma się na niej pojawić kilkaset firm z ponad 30 krajów.

Podczas targów Polagra-Food na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich przedstawiciele firm z branży gastronomicznej i produkcji żywności będą mieli czemu się przyglądać. Maszyny do przetwórstwa, opakowania, produkty z obszaru transportu i magazynowania, a przede wszystkim żywność: świeżo wypiekane pieczywo, wyroby cukiernicze, mleczarskie, mięsa i napoje. Polagra-Food to największa impreza targowa sektora rolno-spożywczego w środkowej Europie.

Ekspozycję jak co roku mają zdominować branża mleczarska i mięsna, nie zabraknie też jednak wytwórców i dostawców słodyczy, wyrobów cukierniczych, alkoholi, przypraw oraz produktów ekologicznych.

W szczególny sposób podczas tegorocznej edycji targów Polagra-Food zaistnieje sektor owocowo-ważywny. Jego przedstawiciele będą w dużej mierze skupieni wokół stoiska Stowarzyszenia Polska Ekologia w ramach programu “Polska owocowo-warzywna dla każdego”, którego celem jest promocja walorów oferowanych przez krajowych producentów owoców i warzyw, a tym samym zintensyfikowanie współpracy między nimi a odbiorcami z Polski i zagranicy. Na targach na pewno nie zabraknie jednych i drugich, swój udział w wydarzeniu – oprócz polskich przedsiębiorców – zapowiedzieli też przedstawiciele sektora rolno-spożywczego m.in. z Białorusi, Bułgarii, Danii, Finlandii, Łotwy, Indii, Hiszpanii, Włoch Turcji i RPA.

Na Polagra-Food nie zabraknie również ekożywności. Będzie ona tematem konferencji “Żywność EKO – rynek z trwałym potencjałem czy chwilowa moda?”.   Konferencja dedykowana jest kupcom z dużych sieci handlowych i właścicielom małych sklepów jednocześnie. Biorący w niej udział eksperci opowiedzą o trendach dotyczących ekożywności oraz o budowaniu marki produktów wysokiej jakości.

Swoje miejsce w programie Polarga-Food mają też właścicie i menadżerowie punktów sprzedaży żywności na wynos, do których skierowane jest szkolenie “Branding na wynos”. Omawiane będą m.in. techniki reklamowe, metody budowania tożsamości marki oraz sposoby komunikacji z otoczeniem i utrzymania spójnego wizerunku.

Dla wielu przedsiębiorców targi Polarga-Food stanowią początek wielu owocnych kontaktów biznesowych, zarówno na gruncie krajowym, jak i międzynarodowym. Rozmowy o przyszłej współpracy pomiędzy przedstawicielami sektora rolno-spożywczego będą toczyły się nie tylko na stoiskach wystawców, ale też podczas kolejnej edycji Międzynarodowej Giełdy Kooperacyjnej, która odbędzie się 22 września. A będzie komu nawiązywać nowe znajomości – w imprezie udział ma wziąć kilkaset firm z ponad 30 krajów.

Targi Polagra-Food potrwają do czwartku 24 września. Równolegle w Poznaniu odbywa się festyn Smaki Regionów prezentujący polskie wyroby certyfikowane przez Unię Europejską.