Czy będzie przejście przez Garbary przy Woźnej?

Autor: el, fot. archiwum
REKLAMA

Wydawałoby się, że to takie oczywiste: najkrótsza droga ze Starego Rynku nad Wartę i dalej na Ostrów Tumski prowadzi właśnie ulicą Woźną. Jednak pieszym, którzy wybrali tę drogę, na przeszkodzie staje ulica Garbary, przez którą w tym akurat miejscu przejścia nie ma. Radny Tomasz Wierzbicki przygotował interpelację z prośbą o wyznaczenie przejścia dla pieszych w tym miejscu oraz dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego po ul. Woźnej, ale powstanie przejścia wcale nie jest takie pewne...

Zdaniem radnego Wierzbickiego cieszy piękniejący z dnia na dzień park w Starym Korycie Warty i rosnąca Wartostrada, ale...
- Niestety, przestrzeń ta nie jest połączona ze Starym Rynkiem - ubolewa radny. - Każdy, kto próbował przejść ulicą Woźną wie, jak bardzo brakuje przejścia dla pieszych przez ul. Garbary. Przygotowałem interpelację z prośbą o wyznaczenie przejścia dla pieszych w tym miejscu oraz dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego po ul. Woźnej. Dzięki temu zyskalibyśmy wygodny łącznik Starego Rynku z Wartą, a przy okazji może nieco ożywili ul. Woźną. Proponowane przejście miałoby być bez sygnalizacji świetlnej, tak jak to ma miejsce na skrzyżowaniu Garbar i Wszystkich Świętych

Wydawałoby się, że powstanie tego przejścia to coś oczywistego, skoro przecież wprowadzamy w centrum Strefę 30 - co prawda powoli i z dużymi oporami. Ale jednak wcale tak nie jest - konieczność budowy tego przejścia zgłaszali też członkowie Inwestycji dla Poznania w 2014 roku, podczas konsultacji II i III etapu Strefy 30 - bezskutecznie. Starali się o nie także radni z Rady Osiedla Stare Miasto, a nawet przeznaczyli na to pieniądze.
- Przekazaliśmy środki do Zarządu Dróg Miejskich - przyznaje Paweł Sztando, radny poprzedniej i obecnej kadencji na Starym Mieście. - Ale one nie zostały przyjęte przez ZDM. Tłumaczenie było takie, że chcą to zrobić dopiero podczas wprowadzania Strefy 30 na Garbarach.

A to oznacza, że na przejście będziemy musieli jeszcze poczekać ładnych kilka lat. Bo skoro w ścisłym centrum Strefa 30 została wprowadzona z dwuletnim poślizgiem, to co dopiero mówić o Garbarach...

Komentarz został wysłany. Dziękujemy!
 Błąd: {{error}}
{{ comment.disabled == 1 ? '[Treść usunięta przez Administratora]' : comment.content}}
{{ comment.author}}, {{ comment.createdDate}}
{{comment.error}}
  • 1

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ruch drogowy

REKLAMA
REKLAMA