Święty Marcin – konsultacje przedłużone!

Do 10 kwietnia można jeszcze zgłaszać swoje propozycje i koncepcje dotyczące przebudowy ulicy Święty Marcin w Poznaniu. To efekt nacisków na spółkę Poznańskie Inwestycje Miejskie, która pierwotnie potraktowała konsultacje dość mało poważnie.

2 tygodnie – tyle czasu mieli poznaniacy na to, żeby przekazać swoje uwagi dotyczące koncepcji zagospodarowania jednej z najważniejszych ulic w naszym mieście. To nie mogło się skończyć niczym dobrym. Choć konsultacje, które prowadziła spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (to ona będzie realizować inwestycję), jeszcze nie zostały podsumowane, to jednak cały proces został przedłużony i wzbogacony o dodatkowe elementy.

Termin składania uwag do koncepcji przedstawionych przez PIM został wydłużony do 10 kwietnia. O przedłużenie apelowali społecznicy, zapowiadał to także Mariusz Wiśniewski, wiceprezydent Poznania odpowiedzialny m.in. za rewitalizację. Konsultacje jednak zostaną rozbudowane. W drugiej połowie kwietnia planowane jest kolejne otwarte spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców Poznania, natomiast na przełomie kwietnia i maja odbędą się warsztaty z udziałem biur architektonicznych i poznańskiego oddziału SARP. Co ważne, warsztaty będą dotyczyły przebudowy nie tylko ulicy Święty Marcin, ale także ulic Ratajczaka, 27 Grudnia oraz Gwarnej. Zebrane wnioski pozwolą nie tylko na uzupełnienie obecnej koncepcji przebudowy, ale też do wstępnych prac nad ulicami sąsiednimi.

Jeżeli chodzi o koncepcje przebudowy na Św. Marcinie, to podstawą nadal są dwa ogłoszone na początku marca warianty. Różnią się tym, że w wariancie I po północnej stronie Św. Marcina zaprojektowano dodatkowe 4 miejsca postojowe wyłącznie dla pojazdów zaopatrzenia na czas rozładunku dostawy w określonych godzinach. Natomiast wariant II zakłada budowę wydzielonych ciągów rowerowych. W al. Marcinkowskiego zaprojektowano dwukierunkową ścieżkę szerokości 2,5 m, a na ul. św. Marcin (kosztem miejsc dla pojazdów zaopatrzenia z wariantu I), zaprojektowano jednokierunkową ścieżkę rowerową szerokości 1,5 m pozwalającą pokonać odcinek od al. Marcinkowskiego do ul. Ratajczaka w kierunku przeciwnym do odbywającego się ruchu samochodowego i tramwajowego (czyli funkcjonującą jako kontrapas).

Swoje uwagi do obu koncepcji można zgłaszać poprzez stronę internetową spółki PIM (www.pozim.pl/projekty), wysyłając swoje uwagi na adres kp@um.poznan.pl lub w siedzibie Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta: Pl. Kolegiacki 17, pokój 409.