– Kiedy ruch rowerowy w Poznaniu się rozkręca, pojawiają się problemy typowe dla bardziej zroweryzowanych krajów, takich jak Dania czy Holandia – wyjaśnia Kamila Sapikowska, organizatorka masy. – Pierwsze korki rowerowe można spotkać u nas na kluczowych skrzyżowaniach, gdzie wielu rowerzystów naraz rusza po postoju przed czerwonym i gdzie przecinają się uczęszczane trasy rowerowe. Co by to było, gdyby było nas 8-10 procent? A 15-20 procent? Przecież takie są cele polityk rowerowych w miastach polskich. No właśnie, czy nasze drogi rowerowe dadzą radę nas pomieścić? Ilu rowerzystów może przejechać kontrapasami w ciągu godziny? Czy drogi pieszo-rowerowe nie pękną w szwach? Zbadamy to na masie – wszak przepustowość dotyczy także dróg rowerowych!
Trasa 24,5 km:
Stary Rynek – Wroniecka – Kramarska – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – Wolnica – Małe Garbary – Św. Wojciech – Działowa – Wolnica – Solna – zawrotka przy Al. Niepodległości – Solna – Kościuszki – Libelta – Pl. Ratajskiego – 23 Lutego – Nowowiejskiego (kontrapas) – Działyńskich – Libelta – Kościuszki – Św. Marcin – Ratajczaka – Kościuszki – Krakowska – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Garbary – Armii Poznań – Za Cytadelą – Brandstaettera – Winogrady – Sadowa – Słowiańska – Gronowa – Winogrady – Zagrodnicza – Słowiańska – Leńskiego – Hercena – Dybowskiego – Słowiańska – Szydłowska – Wołyńska – Wojska Polskiego – Dojazd – Al. Solidarności – Piątkowska – gen. Maczka – Urbanowska – Wojska Polskiego – Śląska – Małopolska – Nad Wierzbakiem – Grudzieniec – Klin – Wielkopolska – Pułaskiego – Przepadek – Kutrzeby – Północna – Garbary – Wielka – Stary Rynek.