Poznań z tytułem Business Superbrands

Superbrands to jedno z najszerzej zakrojonych badań siły i wizerunku marki w Polsce. W tym roku w proces oceny zaangażowanych było ponad 15 tysięcy polskich konsumentów oraz 65 ekspertów branżowych, którzy przyznali Poznaniowi tytuł Business Superbrands jako miastu atrakcyjnemu dla biznesu.

Każdego roku organizacja Superbrands Polska nadaje najsilniejszym markom na polskim rynku certyfikat Business Superbrands. To jedno z większych konsumenckich badań siły i wizerunku marki. Badanie zostało przeprowadzone na próbie przekraczającej 15 tysięcy konsumentów i uwzględniało ponad 2400 marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług.

W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki oraz skłonność do jej polecenia. Ostatecznie o przyznaniu statuetek Superbrands zdecydowała tzw. Rada Marek, oceniając m.in ich wizerunkową siłę. W jej skład wchodzą eksperci z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. W tegorocznej edycji byli to między innymi: Jacek Kotarbiński, doktor Ewa Łabno-Falęcka, czy przewodniczący Paweł Rabiej.

Poznań znalazł się w tym prestiżowym gronie po raz kolejny zdobywając tytuł w kategorii Miejsca atrakcyjne dla biznesu. Poznań jest jednym z trzech polskich miast, które mogą pochwalić się takim osiągnięciem.
– Nagroda dla miasta to efekt naszej ciężkiej pracy – mówi prezydent Poznania Ryszard Grobelny. – Cieszymy się, że nasze starania zostały dostrzeżone. To pokazuje poznańską skuteczność działania.

W całym kraju wyróżnione zostały tylko 3 polskie miasta – Poznań, Warszawa i Wrocław. Oprócz jednostek samorządowych nagrodzono również szereg firm. Wśród nich są między innymi: KMPG, Lufthansa, Apple, Microsoft, Boeing, IKEA, PKN Orlen, TVN, TVP czy Grupa Onet. Docenione został również firmy wchodzące w skład Konsorcjum Marki Poznań. W zestawieniu TOP20 najsilniejszych marek znalazły się Allegro, NIVEA i Samsung.

Partnerami strategicznymi Superbrands są między innymi Ministerstwo Gospodarki, Lewiatan, Stratosfera, Thinktank, czy Best Place Institute.