Każdego roku organizacja Superbrands Polska nadaje najsilniejszym markom na polskim rynku certyfikat Business Superbrands. To jedno z większych konsumenckich badań siły i wizerunku marki. Badanie zostało przeprowadzone na próbie przekraczającej 15 tysięcy konsumentów i uwzględniało ponad 2400 marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług.
W badaniu mierzono wspomaganą znajomość marki oraz skłonność do jej polecenia. Ostatecznie o przyznaniu statuetek Superbrands zdecydowała tzw. Rada Marek, oceniając m.in ich wizerunkową siłę. W jej skład wchodzą eksperci z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. W tegorocznej edycji byli to między innymi: Jacek Kotarbiński, doktor Ewa Łabno-Falęcka, czy przewodniczący Paweł Rabiej.
Poznań znalazł się w tym prestiżowym gronie po raz kolejny zdobywając tytuł w kategorii Miejsca atrakcyjne dla biznesu. Poznań jest jednym z trzech polskich miast, które mogą pochwalić się takim osiągnięciem.
– Nagroda dla miasta to efekt naszej ciężkiej pracy – mówi prezydent Poznania Ryszard Grobelny. – Cieszymy się, że nasze starania zostały dostrzeżone. To pokazuje poznańską skuteczność działania.
W całym kraju wyróżnione zostały tylko 3 polskie miasta – Poznań, Warszawa i Wrocław. Oprócz jednostek samorządowych nagrodzono również szereg firm. Wśród nich są między innymi: KMPG, Lufthansa, Apple, Microsoft, Boeing, IKEA, PKN Orlen, TVN, TVP czy Grupa Onet. Docenione został również firmy wchodzące w skład Konsorcjum Marki Poznań. W zestawieniu TOP20 najsilniejszych marek znalazły się Allegro, NIVEA i Samsung.
Partnerami strategicznymi Superbrands są między innymi Ministerstwo Gospodarki, Lewiatan, Stratosfera, Thinktank, czy Best Place Institute.