Volkswagen unowocześni fabrykę w Poznaniu

Budowa fabryki we Wrześni i unowocześnienie zakładu w Poznaniu oraz budowę hali spawalni – to zadania inwestycyjne, jakie postawił sobie Volkswagen w Wielkopolsce na najbliższe lata.

– Budowa fabryki we Wrześni to nie jedyne wyzwanie przed jakim stoi nasza spółka. W ciągu najbliższych kilku lat musimy przebudować i unowocześnić nasz zakład dostosowując go tym samym do produkcji na bazie  koncernowej platformy MQB – mówi Szymon Trzebiatowski, członek zarządu ds. finansowych i organizacji. – Produkcja na bazie platformy MQB oznacza dla nas konieczność wybudowania nowej hali spawalni oraz wprowadzenie szeregu zmian w procesie technologicznym obecnej fabryki. Dzięki tym modernizacjom uda nam się zabezpieczyć przyszłość fabryki na następne lata.

Aby móc mówić o budowie nowej hali spawalni, przedstawiciele spółki od kilku lat prowadzili dialog z mieszkańcami w sprawie zmiany układu komunikacyjnego w pobliżu fabryki. Dla ujednolicenia terenów należących do spółki konieczne będzie zamknięcie ul. Smołdzinowskiej, która jednocześnie jest jedną z dróg dojazdowych do sąsiedniego Osiedla Zieliniec.
– Udało nam się wspólnie z mieszkańcami wypracować kompromis, z czego się bardzo cieszę – mówi Szymon Trzebiatowski. – W zamian za zamknięcie ul. Smołdzinowskiej i scalenie jej z terenem obecnej fabryki spółka zobowiązała się do budowy alternatywnego dojazdu na osiedle. W ostatnim czasie podpisaliśmy stosowną umowę partycypacyjną z Urzędem Miasta Poznania w tej sprawie. Na przebudowę układu komunikacyjnego przeznaczymy ponad 16 mln złotych.
 
Według zapowiedzi spółki budowa nowej hali spawalni powinna rozpocząć się najpóźniej w 2016 roku. Przypomnijmy, że VW Poznań działa od 20 lat i są w nim obecnie produkowane dwa modele: VW Caddy oraz Transporter T5. W ubiegłym roku w poznańskim zakładzie wyprodukowano 170.900 lekkich samochodów użytkowych, a zatrudnienie wynosiło 6.800 pracowników.