Innovation Teleport, czyli jak nowocześnie Poznań zareklamuje się za granicą

W Starym Browarze stanęła futurystyczna kopuła, która umożliwia zeskanowanie sylwetki w technice 3D z wykorzystaniem 60 aparatów fotografujących jednocześnie! Nie jest to kolejna technologiczna zabawka, ale element bardzo nowoczesnej promocji Poznania, która ruszy poza granicami Polski.

Do 19 października kapsułę będzie można oglądać w Starym Browarze, a później z pomocą kapsuły – projekt nosi nazwę “Innovation Teleport” – miasto będzie się reklamowało na największych branżowych wydarzeniach w Europie – m.in. w Paryżu i Londynie. Dodatkowo na potrzeby projektu stworzona została interaktywna mapa Poznania, której funkcjonalności można odkrywać za pomocą specjalnej aplikacji. W ten sposób mieszkańcy Londynu, Paryża czy Berlina będą mogli przenieść się do stolicy Wielkopolski i samodzielnie odkrywać jej uroki.

Wirtualnymi przewodnikami po Poznaniu, w postaci trójwymiarowych modeli wirtualnych, będą lokalni liderzy biznesu, innowacji i kultury m.in. Grażyna Kulczyk, projektantka Anna Orska czy twórca znanej na całym świecie kostki Dice+ Michał Bąk.
– Innovation Teleport jest niestandardowym zaproszeniem do odwiedzenia Poznania – mówi prezydent Poznania, Ryszard Grobelny. – Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom, zastosowanym przy projekcie, w niestandardowy sposób akcentujemy dynamiczny rozwój naszego miasta, jego ofertę kulturalną, biznesową czy rekreacyjną. To jednocześnie okazja by pokazać, że na przestrzeni lat stolica Wielkopolski pod wieloma względami stała się nowoczesnym, dynamicznym miastem, krajowym liderem w dziedzinie technologii i że stawia się ją dziś w jednym rzędzie z najbardziej atrakcyjnymi europejskimi metropoliami.

Promocja ma przyciągnąć do Poznania nowych ludzi i idee. Bo w tym roku miasto zaprasza – dla odmiany – profesjonalistów z branży nowych technologii, inwestorów, środowiska startupowego i studentów, a sama kampania skoncentrowana jest na zaprezentowaniu oferty Poznania w kluczowych obszarach: edukacji, rynku pracy, inwestycji i kultury.

Wystawa “Innovation Teleport” stanęła w nowej części Starego Browaru podczas rozpoczęcia 8. edycji Art&Fashion Forum. Do 19 października mieszkańcy stolicy Wielkopolski będą mogli przetestować możliwości interaktywnej kapsuły, a także poddać się procesowi skanowania w technice 3D.

Potem wystawa prezentowana będzie w trakcie Pioneers Festival w Wiedniu, festiwalu Mindtrek w fińskim Tampere, podczas Leaders Connected NOAH Conference w Londynie, w Berlinie podczas BITKOM Trendkongress oraz w Paryżu podczas LeWeb Conference. Zakończenie tegorocznej ekspozycji wystawy zaplanowane jest na grudzień w warszawskim Centrum Nauki Kopernik.