Kładka na Dworcu Głównym: budowa ma ruszyć w październiku

Już w przyszłym miesiącu ma rozpocząć się budowa kładki, która umożliwi pasażerom przedostanie się z Dworca Zachodniego do nowego budynku dworca Poznań Główny.

W połowie lutego Wojewoda Wielkopolski wydał pozwolenie na budowę kładki, która połączy budynek nowego dworca kolejowego z peronami 4, 5 i 6 oraz ulicą Głogowską. W tym czasie wyburzono już schron przeciwlotniczy z połowy XX wieku, który znajdował się przy Dworcu Zachodnim. Na jego wyburzenie zgodziła się miejska konserwator zabytków.

– Prace budowlane planujemy rozpocząć za około 45 dni – wyjaśnia Tomasz Lisiecki, dyrektor wykonawczy inwestora, spółki Trigranit Polska. – Wybraliśmy wykonawcę pierwszych prac ziemnych, który będzie musiał zmienić przebieg kolektora deszczowego znajdującego się pod torami kolejowymi.

Tymczasem przedstawiciele Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania zwracają uwagę, że dojście do planowanej kładki prowadzącej z Dworca Zachodniego na Poznań Główny jest co najmniej nieprzemyślane.

– Martwi nas planowana kładka, która połączy nowy dworzec z Dworcem Zachodnim  – wskazuje Paweł Sowa, prezes Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania. – Prowadzić będzie ona z parkingu, gdzie pasażerowie z walizkami będą poruszać się obok jeżdżących samochodów. W dodatku na swojej drodze trafią na wąskie przejście o szerokości 2 metrów.

Kładka ma być gotowa pod koniec przyszłego roku, a jej budowa nie powinna utrudniać ruchu pociągów i tramwajów. Nadal funkcjonować będzie również przejście podziemne, łączące Dworzec Zachodni z peronami. Dodatkowo pojawią się windy, którymi podróżni wjadą na perony 4, 5 i 6.