Poznań gościł grupę przedsiębiorców z Irlandii

Blisko 70 tys. kibiców z Irlandii bawiło się w Poznaniu podczas mistrzostw Europy w 2012 roku – ale, jak się okazuje,  stolicą Wielkopolski interesują się nie tylko fani piłki nożnej i turyści. W ubiegłym tygodniu w stolicy Wielkopolski gościło 60 przedsiębiorców z Zielonej Wyspy.

Irlandczycy swoją postawą na trybunach, wielkim optymizmem i spontanicznością zyskali ogromną sympatię mieszkańców stolicy Wielkopolski, dlatego też władze Poznania podjęły szereg działań mających na celu utrwalenie w świadomości mieszkańców z Zielonej Wysypy wizerunku miasta jako atrakcyjnej destynacji weekendowej i najbardziej przyjaznego Irlandczykom miejsca w Europie. Tym samym Irlandia stała się też jednym ze strategicznych rynków przy planowaniu kolejnych kampanii promocyjnych.
– Jesteśmy cały czas aktywni na rynku irlandzkim i chcemy, żeby nasze miasto budziło w Irlandczykach pozytywne skojarzenia. Od czasu UEFA EURO 2012 obserwujemy z ich strony coraz większe zainteresowanie Poznaniem – podkreśla Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta.  

Miasto Poznań w ubiegłym roku mocno akcentowało swoją obecność na rynku irlandzkim. Stolica Wielkopolski była jedynym polskim miastem, które podjęło działania promocyjne w związku z towarzyskimi meczami reprezentacji Polski i Irlandii. Poznań promował się także podczas People’s Parade, która towarzyszyła obchodom Dnia św. Patryka. Latem natomiast w irlandzkich stacjach radiowych i na internetowych portalach informacyjnych Poznań zapraszał do odwiedzenia stolicy Wielkopolski.

Działania dają pierwsze efekty. W ubiegłym tygodniu Poznań odwiedziła sześćdziesięcioosobowa reprezentacja klubu miłośników turystyki „Ramblers Country Tracks” z regionu Country Louth w Irlandii, którzy spędzili tu 4 dni. Uczestników wizyty, poza zainteresowaniem turystyką, łączyło to, że są przedsiębiorcami i szukają możliwości rozwinięcia biznesu poza granicami swojego kraju – i dlatego władze miasta postanowiły zaprezentować im potencjał inwestycyjny miasta, by zachęcić ich do rozpoczęcia tutaj działalności biznesowej.

– Poznań prowadzi szereg aktywności mających na celu pozyskanie i wsparcie inwestorów zagranicznych. Wskaźniki ekonomiczne od lat potwierdzają dogodne warunki dla inwestowania: najniższy w kraju poziom bezrobocia, najwyższa wartość PKB wśród miast regionalnych oraz zdywersyfikowana gospodarka przekonują przedstawicieli wielu branż do prowadzenia działalności właśnie w Poznaniu – tłumaczy Marcin Przyłębski, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów. – Mamy nadzieję, że także inwestorom z Irlandii spodoba się oferta stolicy Wielkopolski i że pozytywne wrażenia wywiezione ze słonecznego Poznania zaowocują następnymi wizytami gości zainteresowanych walorami turystycznymi
i biznesowymi naszego miasta.

Przedsiębiorcy z Zielonej Wyspy odwiedzili Stary Rynek i poznańską Maltę, byli w Bramie Poznania, Ogrodzie Botanicznym, Strzeszynie i nad jeziorem Kierskim. Goście otrzymali pakiet informacji turystycznych przygotowanych przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną PLOT.

Czy zaowocuje to bardziej ożywioną współpracą poznańsko-irlandzką? Miejmy nadzieję, że tak.