Spółka Cognifide dołącza do holdingu WPP

W kwietniu Cognifide, polsko-brytyjska firma z branży IT, stanie się częścią holdingu WPP, globalnego lidera w komunikacji marketingowej, który poprzez swoje spółki zależne, WPP Digital oraz Wunderman, obejmie w niej większościowy pakiet udziałów.

Spółki WPP Digital, inwestycyjne ramię grupy WPP, oraz Wunderman, największa na świecie sieć agencji interaktywnych, obejmą w równych częściach większościowy pakiet udziałów w Cognifide. Tym samym firma wejdzie w skład WPP – największego na świecie holdingu marketingowego i najaktywniejszego inwestora w tej branży w 2013 r. W 3 tysiącach biur w 110 krajach grupa WPP zatrudnia ponad 170 tysięcy osób.

– Dołączenie do globalnej sieci WPP to bardzo dobra wiadomość dla naszych klientów oraz pracowników – mówi Marcin Stańczyk, dyrektor zarządzający Cognifide Polska.- Bezpośrednia współpraca z działającymi w niej agencjami pozwoli nam na znaczące zwiększenie zasięgu działania. Będziemy mogli także lepiej promować i ulepszać nasze usługi konsultingowe i ofertę technologiczną, przez co nasi pracownicy zyskają nowe możliwości rozwoju i szansę na udział w niezwykłych projektach.

Cognifide działa na światowym rynku IT od 2005 r. W siedzibach firmy w Londynie, Poznaniu oraz od niedawna także w Kopenhadze pracuje ponad 200 osób. Spółka specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych technologicznie portali i serwisów internetowych w oparciu o systemy zarządzania treścią (CMS). Wykorzystując technologie cyfrowe swoich partnerów pomaga dużym, międzynarodowym korporacjom i markom budować ich potencjał i przewagę konkurencyjną we wszystkich kanałach komunikacji cyfrowej – od sieci po urządzenia mobilne. Wśród klientów firmy znajdują się takie globalne marki jak m.in.: Allianz, Chivas, Direct Line Group, Euromoney, GSK, Investec, John Lewis Partnership, RBS, Roche, Shell, Skype, The Telegraph and Virgin Media.

Przy realizacji projektów Cognifide współpracuje z wiodącymi dostawcami systemów zarządzania treścią, w oparciu o które tworzy portale i serwisy internetowe. Z ponad 30-procentowym udziałem w rynku jest czołowym partnerem Adobe w zakresie platformy Adobe Experience Manager (AEM – wcześniej pod nazwą CQ), która umożliwia przedsiębiorstwom zarządzanie treścią na urządzeniach mobilnych oraz poprzez aplikacje internetowe. Firma jest także certyfikowanym partnerem Sitecore – koncernu IT działającego w ponad 50 krajach na kilku kontynentach. Dzięki wysokim kwalifikacjom zawodowym swoich programistów, Cognifide może pochwalić się imponującą liczbą nowatorskich na skalę światową rozwiązań w technologii marketingowej Adobe. Jej pracownicy znaleźli się także w gronie osób wyróżnionych przez Sitecore tytułem Most Valuable Proffesionals, przyznawanego osobom o największej wiedzy eksperckiej dotyczącej oprogramowania Sitecore, aktywnie uczestniczącym w jej przekazywaniu i promowaniu.

– Cognifide jest niezrównanym ekspertem w uświadamianiu swoim klientom korzyści płynących ze stosowania technologii cyfrowej w różnych kanałach komunikacji – twierdzi Mark Read, dyrektor zarządzający WPP Digital. – Poprzez budowanie nowych możliwości technologicznych znacząco wspomaga rozwój wielu przedsiębiorstw. Jako kluczowy partner Adobe i Sitecore, Cognifide stało się bardzo ważną, strategiczną częścią WPP.

– Z niecierpliwością czekamy na możliwości pracy ze specjalistami z Cognifide – wyjaśnia Gurval Caer, szef działu marketingu i innowacji w Wundermann. – Poprzez połączenie technologii zarządzania treścią i eksperckiego doświadczenia Cognifide z naszym globalnym zasięgiem, bazami danych i możliwościami kreacji treści, możemy dostarczyć dużym, międzynarodowym przedsiębiorstwom globalny produkt. Będzie to platforma, dostarczająca odpowiedni komunikat dokładnie do odpowiedniego odbiorcy we właściwym czasie.

Wunderman to sieć agencji interaktywnych, wg portalu Advertising Age zajmująca pierwsze miejsce w światowym rankingu. Założona przez Lestera Wundermana w 1958 roku firma posiada obecnie 170 biur w 60 krajach i oferuje rozwiązania marketingowe w zakresie brandingu, zaangażowania konsumenta, danych i analiz. Oparta na analitycznych i strategicznych założeniach, kreatywna treść angażuje konsumentów jako uczestników, krytyków i twórców nieustannego dialogu, który skutkuje rozwojem marek takich klientów jak: Best Buy, Citibank, Coca-cola, Ford, Land Rover, Microsoft, Nokia, Novartis, Telefonica oraz innych czołowych, regionalnych i lokalnych marek. Wunderman jest członkiem WPP oraz częścią Young&Rubicam Group.
www.wunderman.com
 
WPP Digital to odpowiedzialna za obszar mediów cyfrowych część WPP, globalnego holdingu oferującego usługi w zakresie komunikacji marketingowej. Zadaniem WPP Digital jest inicjowanie zmian w tym segmencie rynku, promowanie nowych, interaktywnych usług i agencji, wprowadzanie innowacji w zakresie technologii i nowych mediów oraz inicjowanie, wspieranie i wzmacnianie działań sieci WPP w tym obszarze. WPP Digital odpowiada za poszukiwanie nowych możliwości rozwoju, partnerstwa i inwestycji, finansowanie start-upów, ustalanie programów szkoleniowych oraz integrację członków Grupy poprzez Radę Doradczą WPP Digital.
www.wpp.com