Jak będzie wyglądała estakada katowicka?

Będzie szeroka, zbliżona wyglądem bardziej do autostrady niż do ulicy w mieście i będzie miała buspas (chociaż jeszcze nie wiadomo, dlaczego). ZDM opublikował już wizualizacje estakady katowickiej. Można także składać uwagi odnośnie kształtu całego założenia.

Niezależnie od zdania, jakie można mieć odnośnie odbudowy estakady, jedno jest pewne: będzie to jedna z największych miejskich inwestycji drogowych, jakie będą prowadzone w Poznaniu w najbliższych latach. Inwestycja rozpocznie się od rozbiórki zamkniętego już, północnego obiektu. Projekt przebudowy jest gotowy.

Trasa będzie się składała łącznie z dwóch obiektów, a każdy z nich z dwóch odrębnych wiaduktów. Pierwsza “para” będzie się znajdowała nad ulicami Chartowo i Żegrze. Obiekt o długości całkowitej 93, 58 m będzie składał się z dwóch wiaduktów: WD-1 i WD-2. Szerokość pojedynczego pomostu wynosić będzie 20,32 m. Szerokość całkowita dwóch wiaduktów wyniesie 49 m. Na każdym wiadukcie, tak jak obecnie, będą cztery pasy ruchu. Na obiekcie powstanie nowe oświetlenie drogowe i ciąg pieszo-rowerowy. Wiadukt WD-1 służyć będzie do przeprowadzenia ruchu samochodowego, pieszego i rowerowego ulicą B. Krzywoustego nad ulicą Chartowo i Żegrze w kierunku od autostrady A2 do ronda Rataje. Po wiadukcie WD- 2 poprowadzony zostanie ruchu samochodowy, pieszy i rowerowy w kierunku od ronda Rataje do autostrady A2.

Kolejne wizualizacje przedstawiają obiekt nad ulicą Inflancką. Obiekt mostowy o długości 552,25 m składać się będzie również z dwóch wiaduktów: WD-1 i WD-2. Po wiadukcie WD-1 poprowadzony zostanie ruch samochodowy, pieszy i rowerowy nad ulicą Inflancką w kierunku od autostrady A2 do ronda Rataje. Bliźniaczy wiadukt WD-2 poprowadzi ruch w kierunku od ronda Rataje do autostrady A2. Na wiaduktach, tak jak obecnie będą trzy pasy ruchu, każdy o szerokości 3,5 m. Podobnie jak na obiekcie mostowym nad ulicami Chartowo i Żegrze, tak i tu powstanie nowe oświetlenie drogowe i ciąg pieszo-rowerowy. Ze względu na ochronę akustyczną przeźroczyste ekrany o wysokości 4,5 m zamontowane zostaną po stronie osiedla Oświecenia.

Na całej trasie od estakady do wiaduktu Franowo planowane jest wydzielenie jednego pasa ruchu w każdą stronę dla komunikacji zbiorowej. Obecnie na trasą poprowadzona jest jedna linia autobusowa.

Opinie w sprawie planowanej inwestycji drogowej przesyłać można do dnia 10 kwietnia 2014 r. za pośrednictwem specjalnego formularza na stronie zdm.poznan.pl (zakładka “Projekty Drogowe”).