Niezależnie od zdania, jakie można mieć odnośnie odbudowy estakady, jedno jest pewne: będzie to jedna z największych miejskich inwestycji drogowych, jakie będą prowadzone w Poznaniu w najbliższych latach. Inwestycja rozpocznie się od rozbiórki zamkniętego już, północnego obiektu. Projekt przebudowy jest gotowy.
Trasa będzie się składała łącznie z dwóch obiektów, a każdy z nich z dwóch odrębnych wiaduktów. Pierwsza “para” będzie się znajdowała nad ulicami Chartowo i Żegrze. Obiekt o długości całkowitej 93, 58 m będzie składał się z dwóch wiaduktów: WD-1 i WD-2. Szerokość pojedynczego pomostu wynosić będzie 20,32 m. Szerokość całkowita dwóch wiaduktów wyniesie 49 m. Na każdym wiadukcie, tak jak obecnie, będą cztery pasy ruchu. Na obiekcie powstanie nowe oświetlenie drogowe i ciąg pieszo-rowerowy. Wiadukt WD-1 służyć będzie do przeprowadzenia ruchu samochodowego, pieszego i rowerowego ulicą B. Krzywoustego nad ulicą Chartowo i Żegrze w kierunku od autostrady A2 do ronda Rataje. Po wiadukcie WD- 2 poprowadzony zostanie ruchu samochodowy, pieszy i rowerowy w kierunku od ronda Rataje do autostrady A2.
Kolejne wizualizacje przedstawiają obiekt nad ulicą Inflancką. Obiekt mostowy o długości 552,25 m składać się będzie również z dwóch wiaduktów: WD-1 i WD-2. Po wiadukcie WD-1 poprowadzony zostanie ruch samochodowy, pieszy i rowerowy nad ulicą Inflancką w kierunku od autostrady A2 do ronda Rataje. Bliźniaczy wiadukt WD-2 poprowadzi ruch w kierunku od ronda Rataje do autostrady A2. Na wiaduktach, tak jak obecnie będą trzy pasy ruchu, każdy o szerokości 3,5 m. Podobnie jak na obiekcie mostowym nad ulicami Chartowo i Żegrze, tak i tu powstanie nowe oświetlenie drogowe i ciąg pieszo-rowerowy. Ze względu na ochronę akustyczną przeźroczyste ekrany o wysokości 4,5 m zamontowane zostaną po stronie osiedla Oświecenia.
Na całej trasie od estakady do wiaduktu Franowo planowane jest wydzielenie jednego pasa ruchu w każdą stronę dla komunikacji zbiorowej. Obecnie na trasą poprowadzona jest jedna linia autobusowa.
Opinie w sprawie planowanej inwestycji drogowej przesyłać można do dnia 10 kwietnia 2014 r. za pośrednictwem specjalnego formularza na stronie zdm.poznan.pl (zakładka “Projekty Drogowe”).