Rondo Rataje – będzie więcej samochodów!

Zwiększenie przepustowości ronda Rataje jeszcze o 15 proc. i dobudowa jednego pasa ruchu na ulicy Jana Pawła II w kierunku Śródki – to kolejne plany drogowców. Co ciekawe, to wszystko stanie się jeszcze przed przebudową ronda Rataje.

Jeżeli wszystko będzie szło zgodnie z planem, to już wkrótce Rataje będą świadkiem wielkich inwestycji drogowych. W planach bowiem jest nie tylko odbudowa estakady katowickiej i budowa ulicy Milczańskiej – Zarząd Dróg Miejskich zamierza także rozbudować układ drogowy od ronda Rataje do ronda Śródka.

Takie plany przestawił na spotkaniu w sprawie estakady Kazimierz Skałecki, wicedyrektor ZDM. Jest to związane m.in. z budową centrum handlowego Łacina – Apsys, czyli inwestor, zamierza dobudować dodatkowe pasy ruchu na ulicy Krzywoustego, na dojeździe do ronda. ZDM natomiast zabierze się za ulicę Jana Pawła II.

– Zamierzamy w przyszłym roku zrobić trzeci pas ruchu w kierunku ronda Śródka oraz częściowo dołożyć jeden pas na tym rondzie – opowiadał Skałecki. – Będzie też przebudowane skrzyżowanie z ulicą Abpa Baraniaka, żeby udrożnić ten fragment

Ale to nie wszystko – najwcześniej za dwa lata może się rozpocząć przebudowa ronda Rataje. Wcześniej jednak na pewno zwiększy się na nim ruch.
– Z naszych obserwacji wynika, że w obecnym stanie rondo Rataje może przepuścić jeszcze 15 proc. samochodów więcej. blokuje je tylko ulica Jana Pawła II, dlatego chcemy ją przebudować – dowodził wicedyrektor ZDM.

Wkrótce też może rozpocząć się budowa ulicy Katowickiej – drogowcy są na etapie załatwiania ostatnich niezbędnych pozwoleń. Tę przebudowę już dawno miała sfinansować firma Neinver, inwestor centrum handlowego Malta.

Do tych inwestycji dodać trzeba także poszerzenie miejskiego odcinka autostrady A2, które rozpocznie się w 2015 roku.

Wygląda więc na to, że wkrótce Rataje staną się nie tylko dzielnicą Poznania z największą powierzchnią handlową, ale także z najszerszymi drogami i… największą ilością samochodów, które niewątpliwie z tych dróg będą korzystać.