Jak w Poznaniu kupować mądrze?

Trend związany ze smart shoppingiem, czyli przemyślanymi zakupami, wciąż się u nas rozwija – a poznaniacy podchwycili go z zadowoleniem. Coraz więcej nabywców uważniej przygląda się produktom i porównuje asortyment w różnych dostępnych źródłach po to, aby wybrać artykuł o najlepszym stosunku jakości do ceny. Gdzie warto się wybrać na rozsądne zakupy?

Smart shopping to taki sposób robienia zakupów, który pozwala na kupowanie jak najlepszych – z punktu widzenia konsumenta – produktów, w jak najniższej cenie. Badanie „Jak sprostać wyzwaniom?”, przeprowadzone w grudniu 2013 r. na zlecenie On Board PR Ecco Network, prezentuje, jakie szczególne zalety wynikające z kupowania w centrach handlowych – w porównaniu do sklepów internetowych – cenią sobie Polacy. Dla ponad 70% respondentów jest to możliwość obejrzenia i dotknięcia produktów, dla około połowy odpowiadających jest to także sposobność do oceny jakości towaru lub porównania różnych artykułów.

Udaje się to osiągnąć poprzez wyszukiwanie artykułów na wyprzedażach lub w outletach, porównywanie towarów w internecie, czy bezpośrednio – w przynajmniej kilku sklepach. Ale to ostatnie może być uciążliwe, bo oznacza bieganie po całym mieście – chyba że wybierzemy się na zakupy do takiego centrum handlowego, gdzie mamy kilka sklepów z danej branży obok siebie.

W Poznaniu jest kilka takich lokalizacji. Jedną z opcji jest odwiedzenie Parku Handlowego na Franowie. Koncepcja parków handlowych opiera się na umiejscowieniu w jednej lokalizacji – najczęściej wokół parkingu – pasaży handlowych oraz dużych sklepów funkcjonujących jako obiekty wolnostojące. Obok parku, na Franowie, znajduje się dodatkowo sklep IKEA oraz Centrum Handlowe M1, dzięki czemu kupujący mają łącznie do dyspozycji jeszcze większą liczbę obiektów handlowych.
– Dla poznańskich nabywców coraz bardziej istotna jest możliwość porównywania artykułów. Coraz częściej zwracają oni uwagę na to, czy w lokalizacjach handlowych dostępna jest szeroka oferta, najlepiej zróżnicowanego, asortymentu – mówi Krzysztof Wiburski, dyrektor Centrum Handlowego M1.

Jeśli nie Franowo, to może Winogrady? Tu można wybrać się do sąsiadujących ze sobą CH Plaza lub Galerii Pestka. Centrum miasta to zdecydowanie miejsce dla osób poszukujących artykułów odzieżowych. CH Stary Browar, Kupiec Poznański i Galeria MM oferują ponad 100 sklepów z tego rodzaju asortymentem, a także sklepy obuwnicze i z biżuterią. Dodatkowo znajdziemy tam także kilkanaście sklepów kosmetycznych i z wyposażeniem wnętrz oraz z produktami dla dzieci. W niedalekiej odległości – ok. 5 min samochodem lub 15 min pieszo – usytuowane jest Poznań City Center. Mieści się tam ok. 50 sklepów odzieżowych, kilkanaście obuwniczych i kosmetycznych.

Nowe Miasto to oczywiście Galeria Malta oferująca kilkadziesiąt lokali z odzieżą, kilka sklepów sportowych, ze sprzętem elektronicznym, RTV i AGD, z artykułami dla dzieci oraz kilkanaście obuwniczych – stworzy bliskie sąsiedztwo z mającym powstać w 2015 roku CH Łacina. Na Ratajach pojawią się wtedy dodatkowo liczne butiki, sklepy obuwnicze, czy kosmetyczne.

Podobnie sytuacja będzie wyglądała na Wildzie – w odległości około 3 min samochodem od Galerii Panorama, która także według planów ma być rozbudowana, powstanie Centrum Handlowe Metropolis.
– Warto szukać lokalizacji, w których obiekty handlowe są usytuowane obok siebie – mówi Andrzej Hnatiuk, Centre Manager Parku Handlowego Franowo. – Dzięki temu kupujący ma do dyspozycji dużą liczbę produktów, które może zobaczyć na własne oczy, dotknąć, porównać i wybrać najbardziej optymalny dla siebie produkt.