Czy ulica Opolska powinna być szersza?

Takie pytanie zadała mieszkańcom swojej dzielnicy Rada Osiedla Świerczewo i poprosiła ich o wyrażenie swojej opinii. Bo taka właśnie szersza Opolska została zaprojektowana w zmienianym właśnie Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Poznania.

Jak informują osiedlowi radni na swoim profilu na FB, Miejska Pracownia Urbanistyczna wyłożyła do publicznego wglądu projekt zmian Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Poznania. Dokument ten jest podstawowym dokumentem kreującym politykę przestrzenną gminy na najbliższe kilkanaście lat oraz jest postawą do sporządzania Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego.

Studium dla Świerczewa nie wprowadza większych zmian w stosunku do stanu obecnego – na całym terenie przeznaczonym pod zabudowę ma być dopuszczona jedynie zabudowa mieszkaniowa niska. Zachowane są wszystkie istniejące ogrody działkowe, ochronie poddany jest teren Szacht (z dopuszczeniem zlokalizowania parku) oraz dolina Górczynki.

Zmiany proponowane są w docelowym układzie transportowym – ul. Opolska ma zostać poszerzona do dwóch jezdni (po 2 pasy ruchu w każdą stronę), oraz zostać przedłużona w kierunku centrum Poznania wzdłuż torów kolejowych (ul. Nowa Opolska oraz Dolna Głogowska), aby kończyć się na wysokości Dworca Zachodniego.

“Rada osiedla złożyła wniosek w 2010 r. oraz 2013 r. o pozostawienie ul. Opolskiej w obecnym kształcie z dopuszczeniem budowy trasy tramwajowej do Lubonia” – informują radni ze Świerczewa. – “Chociaż w części opisowej do studium dopuszczona jest budowa takiej linii, to Miejska Pracowni Urbanistyczna nadal proponuje poszerzenie ul. Opolskiej. Jako rada osiedla uważamy, że budowa przez środek Świerczewa ciągu dwujezdniowej arterii Opolska – Nowa Opolska – Dolna Głogowska, która byłaby najkrótszą drogą z Lubonia do centrum Poznania, jest szkodliwa dla naszego osiedla. W uchwale podjętej w 2010 r. przez Radę Osiedla zaznaczyliśmy, że głównymi drogami dojazdowymi dla samochodów z Lubonia do Poznania powinna być ul. Głogowska i Dolna Wilda, natomiast ul. Opolska powinna służyć głównie transportowi publicznemu. Ponadto poszerzenie ul. Opolskiej nie rozwiąże głównego problemu, czyli ronda o zbyt małej przepustowości w Luboniu na ul. Żabikowskiej, które powoduje korki. Miasto Luboń na swoim terenie nie planuje poszerzenia ul. Żabikowskiej, w przyszłości ma zostać przebudowane Rondo Żabikowskie, ale dokładna data nie jest znana”.

{reklama}

Osiedlowi radni chcieliby się dowiedzieć, czy szersza, a co za tym idzie – bardziej ruchliwa wersja ulicy Opolskiej – spodobałaby się mieszkańcom. Wszyscy chętni mogą wziąć udział w ankiecie, która znajduje się na stronie rady pod adresem swierczewo.poznan.pl/sondy.

Całe Studium jest do wglądu na stronie http://mpu.pl/plany.php?s=6&p=294. Uwagi można składać na piśmie do Prezydenta Miasta Poznania na adres lub w siedzibie Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, ul. B. Prusa 3, 60-819 Poznań, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 lutego 2014 r.