Lech Poznań najbardziej medialnym klubem w Polsce w listopadzie

Lech Poznań cieszył się największym zainteresowaniem mediów w listopadzie. Kolejorz wyprzedził więc tym samym warszawską Legię, wrocławski Śląsk oraz krakowską Wisłę –  dowiadujemy się z cyklicznego raportu „Polska Piłka” wydawanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

O poznańskim zespole w listopadzie ukazało się prawie trzy tysiące materiałów w prasie oraz w internecie. Zaraz za Lechem uplasowała się Legia – o obecnym liderze ekstraklasy w mediach pojawiło się również prawie trzy tysiące publikacji. Klub z Poznania oraz Warszawy zdecydowanie zdominowały to zestawienie. Trzeci Śląsk znajduje się daleko za nimi, w listopadzie pojawiło się o nim 2,4 tysiące publikacji.

Zaraz za podium znalazła się Wisła Kraków, o której w prasie i internecie pojawiło się 2,3 tysiąca publikacji. Krakowanie zanotowali ostry spadek w porównaniu z październikiem w którym byli na drugiej pozycji wśród najbardziej medialnych drużyn.

Warto dodać, że na trzecim miejscu wśród najbardziej medialnych klubów pierwszej ligi znalazł się inny poznański zespół, a mianowicie poznańska Warta. Zielonych w rankingu medialności wyprzedziły tylko Cracovia oraz Arka Gdynia.

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W listopadzie 2012 przeanalizowano 14,7 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 listopada 2012 analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 460 tys. informacji.