Skrzyżowanie obecnych ulic Towarowej, Przemysłowej i przylegającego do mostu Dworcowego fragmentu ulicy Matyi zostanie całkowicie przebudowane, Powstanie tam między innymi rondo ułatwiające dojazd do galerii handlowej, a także przejście podziemne dla pasażerów dworca PKP i PKS, którzy będą chcieli opuścić dworce w kierunku Wildy. Przy zjeździe z mostu pojawią się także nowe przystanki tramwajowe, będą również nowe ścieżki dla rowerzystów, a ulica Wujka zyska swój dalszy ciąg – na terenie obecnych Wolnych Torów. Cały układ systemu komunikacyjnego został uzgodniony z Zarząem Dróg Miejskich.
Prace w terenie ruszą, jak tylko uda się uzgodnić kolejną ważną rzecz: organizację ruchu samochodów podczas budowy nowych odcinków dróg i przebudowy starych. Bo nawet przy największych chęciach kolejna budowa w centrujm miasta będzie potężnym utrudnieniem dla kierowców, którzy i bez niej stoją godzinami w korkach. Ustalenia będą dotyczyły także tramwajów, ponieważ w którymś momencie wyłączenie linii okaże się niezbędne, by można było dalej prowadzić prace budowlane.
W zamian za to już w przyszłym roku pasażerowie przyjeżdżający do Poznania i chcący wyjść z dworca PKP w kierunku Wildy będą mieli do dyspozycji bezkolizyjne, bezpieczne przejście w bardzo ruchliwej części miasta – jak podkreśla Przemysław Terlecki, rzecznik prasowy firmy TriGranit.
Przejście będzie wyposażone w windę i schody ruchome, będzie więc dostępne i wygodne także dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi, a dzięki nowemu gfragmentowi ulicy znacznie łatwiej będzie można przejechać od mostu Dworcowego na Rataje – i z Rataj na Roosevelta czy Głogowską również. Nowe drogi razem będą mierzyć około 2,5 kilometra i powinny być gotowe jesienią 2013 roku.
Nowy projekt drogowy nie podoba się stowarzyszeniu My-Poznaniacy, którzy uważają, że zastosowane w nim rozwiązania komunikacyjne są przestarzałe, a poza tym wcale nie ułatwią, tylko utrudnią życie pasażerom, dlatego że wydłużą im drogę do przystanków tramwajowych.
Czytaj także: