Poznań City Center: budowa idzie w górę!

Ta inwestycja wprawdzie nie przyciąga tylu chętnych do podziwiania i robienia zdjęć co budowa dworca, a szkoda. Bo jest równie imponująca, zwłaszcza odkąd na dachu zaczęły przybywać kolejne efektowne przęsła konstrukcyjne.

Mimo że Euro 2012 przeszło już do historii, to jednak budowa wcale nie straciła tempa. Nadal co dnia warto ją obserwować, bo co dnia przybywają nowe elementy. teraz trwa kończenie betonowej konstrukcji budynków i układanie ości dachu, które jest bardzo widowiskową operacją.

Do końca lipca montowanie konstrukcji dachu ma już się skończyć, a na jesień zaplanowano szklenie i uszczelnianie paneli. Teraz oszklony zostanie jedynie fragment dachu nad kładką prowadzącą na dworzec, by nie padało na podróżnych…

Budowa tej części galerii ma zostać zakończona jesienią, tak, by zimą można było już przystąpić do urządzania wnętrz galerii handlowej. Zajmie ona całe piętro budynku. Na parterze będzie się znajdował dworzec. Prace idą szybko i muszą tak iść, bo wkrótce zaczną się toczyć nad peronami, a tu wymagana jest wyjątkowa precyzja, jako że wszystko będzie się działo w czasie normalnego ruchu kolejowego. Jednak Trigranit ma już doświadczenie w takiej pracy – budowa budynku dworca PKP też toczyła się nad peronami w czasie gdy przyjeżdżały i odjeżdżały pociągi.

Za peronem III rozpoczęły się też już prace przy budowie parkingu wielopoziomowego  – i to będzie prawdziwy wyścig z czasem, bo Trigranit, zgodnie z umową z PKP, musi wykonać główne prace budowalne do końca września i opuścić wtedy peron III. Prace wówczas przeniosą się nad perony I i II.

Prace przy budowie galerii handlowej i dworca PKS mają się zakończyć do końca tego roku. Wcześniej, jesienią, rozpoczną się prace przy budowie dróg dojazdowych do dworca, które będą wymagały przebudowy ulicy przemysłowej i jej skrzyżowania z Matyi.

Czytaj także:

Poznań City Center: rozpoczął się drugi etap budowy

Prezydent Komorowski otworzył dworzec PKP w Poznaniu

Dworzec PKP mógłby być lepszy