Od 25 lat ten dzień co roku obchodzony jest pod innym hasłem. Tegoroczne hasło „Działania marketingowe przemysłu tytoniowego” skierowane jest do ogółu społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem młodych kobiet.
– Nawiązuje ono do działań prowadzonych przez koncerny tytoniowe, które poprzez atrakcyjny wygląd paczki papierosów i kolorystykę zachęcają do zakupu swoich wyrobów – wyjaśnia Cyryla Staszewska, rzeczniczka prasowa poznańskiego sanepidu. – Polityka reklamy stosowana w przemyśle tytoniowym jest nadal efektywna i pozyskuje wciąż nowych klientów. Znaczną przewagę stanowią młodzi ludzie, w tym kobiety. Polska znajduje się w czołówce krajów o najwyższym spożyciu tytoniu na świecie.
Z tych właśnie powodów pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu wraz ze studentami medycyny (Stowarzyszenie IFMSA) będą wykonywać pomiary zawartości tlenku węgla w wydychanym powietrzu oraz informować o skutkach bycia czynnym i biernym palaczem oraz o szkodliwości palenia tytoniu.
Wszyscy chętni powinni się zgłosić 31 maja do Collegium Anatomicum w Poznaniu przy ul. H. Święcickiego 6, w godz. od 10 do 16.