Poznań jest supermarką

Poznań – jako jedyne miasto w Polsce – został uznany za najsilniejszą markę w Polsce. Znalazł się tym samym w gronie takich potentatów jak Żywiec, Hexeline czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Stolica Wielkopolski dostała ten tytuł za konsekwentne budowanie wizerunku otwartej i nowoczesnej metropolii.

Nagrodę przyznaje organizacja The Superbrands działająca w 85 krajach świata, a w Polsce od 2005 roku. W tym roku wręczono je już po raz szósty. O ich przyznaniu decyduje tzw. Rada Marek – niezależne gremium ekspertów w dziedzinie marketingu i reklamy m.in. w oparciu o kryterium rozpoznawalności marki. Nagrody przyznano w trzech kategoriach: najsilniejsze miasta i regiony, marki biznesowe i marki konsumenckie. Celem jest promowanie i nagradzanie sukcesów marek, które osiągnęły wysoką reputację i trwałą przewagę nad konkurencją. Docenienie strategii Poznania to sukces – tym większy, że strategia została przecież wdrożona stosunkowo niedawno.

A to przecież nie jedyna ostatnio nagroda dla miasta za jakość promocji. Tylko ostatnio miasto dostało nagrody i wyróżnienia – m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Marketingu Miejsc „Welcome Festiwal”, a dzięki ostatniej nobilitacji Miasto Poznań znalazło się w gronie tak znanych marek jak Apart, Cisowianka, Dr Irena Eris, Hexeline, Żywiec.

Honorową nagrodę dla marki, która dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu zyskała uznanie w kraju i na świecie, trafiła do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, prosto na ręce jej dyrygenta – Jerzego Owsiaka. Statuetkę wręczono podczas uroczystej gali 25 maja w hotelu Sheraton, w Warszawie.

Czytaj także:
Marketingowe Grand Prix, czyli kolejna nagroda dla Poznania