Poznań za pół ceny: tłumy turystów i wielki sukces!

Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna wstępnie podsumowała tegoroczną akcję Poznań za pół ceny. A nie było to łatwe zadanie, bo w tegorocznej edycji brało udział pond 150 partnerów, a z atrakcji skorzystały tysiące turystów…

Ile dokładnie osób brało udział w akcji – trudno powiedzieć. Na pewno jednak w tych lokalach, które przystąpiły do akcji, drzwi się nie zamykały, a na realizację zamówienia trzeba było czasami czekać nawet godzinę – kiedy już się odstało swoje w kolejce, by zdobyć stolik… Kolejki stały też przed Nowym ZOO, Termami Maltańskimi, parkami linowymi i niektórymi teatrami.

– Mnóstwo osób skorzystało z oferty kulturalnej – przyznaje Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która zorganizowała akcję. – Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się muzea i wystawy, w tym tegoroczna edycja „World Press Photo”. Natomiast najlepszym dowodem na to, że akcja jest atrakcyjna także dla turystów spoza Poznania jest to, iż w wielu hotelach zabrakło miejsc!

Z pewnością pomogła też pogoda, która sprawiła, że i turystom, i poznaniakom chciało się poszukiwać rozrywek po całym mieście. Tłumy gości akcji były nie tylko na Starym Rynku, ale i nad Maltą, w Forcie IIa i w CK Zamek.

– Najbardziej radował nas widok tysięcy osób spacerujących po Poznaniu z mapkami naszej akcji, którzy głośno debatowali o tym, co będzie kolejną atrakcją na ich liście – mówi dyrektor Mazurczak.

Ogromnym zainteresowaniem cieszył się także program turystyczny akcji „Poznań za pół ceny”. W zorganizowanych wycieczkach tematycznych, w zwiedzaniu Fary i Zamku Cesarskiego uczestniczyło kilka tysięcy osób, z czego najwięcej, bo, jak szacują organizatorzy, aż 2,5 tysiąca odwiedziło wyjątkowo w ten weekend otwarty Fort IIa.

Co ważne, swoją ofertę za pół ceny przedstawił nie tylko Poznań, ale także okoliczne miasta i gminy: Czerwonak, Komorniki, Kórnik, Luboń, Mosina, Puszczykowo, Stęszew, Suchy Las, Swarzędz i Tarnowo Podgórne. Turystyka zatem może stać się wizytówki Metropolii Poznań.

Jak co roku, podczas akcji przeprowadzono badania koordynowane przez naukowców z Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Ich dokładne wyniki będą znane jeszcze w maju, wtedy dowiemy się między innymi, ile usług sprzedano w ramach akcji, ale także ile osób i skąd odwiedziło Poznań w ten wyjątkowy weekend.

Zobaczcie, co uwieczniła podczas “Poznania za pół ceny” nasza Użytkowniczka Karolina!

Czytaj także:

Poznań za pół ceny, czyli raut u króla
Poznań za pół ceny: zwiedzanie fortu
Poznań za pół ceny? Jest świetny!