Euro 2012 w Poznaniu dla Niemców, Włochów, Chorwatów i Irlandczyków

Spoty reklamowe w europejskich telewizjach i w Internecie, a teraz konkurs dla obywateli Chorwacji, Irlandii, Włoch i Niemiec, w którym można wygrać przyjazd na Euro 2012 do Poznania – to sposoby na skuteczną promocję stolicy Wielkopolski za granicą. Tak twierdzą specjaliści z Biura Promocji Urzędu Miasta Poznania i pochwalili się swoimi osiągnięciami.

– Poznań od kilku lat promuje sie w kontekście Euro 2012 – mówi Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji Miasta. – A od kilku miesiecy robi to bardzo intensywnie. Nasza ostatnia kampania reklamowa wygenerowała prawie 14 milionów odsłon i ponad dwukrotnie wzrosła liczba osób odwiedzających stronę poznan.pl. Ponad 5 milionów osób obejrzało nasz film promocyjny na Youtubie.

Łukasz Goździor podkreślił, że Poznań jako jedyne miasto wykorzystuje Facebook do kampanii reklamowej w pięciu językach, przypomniał też o blogach popularyzujących Poznań, a prowadzonych w pięciu językach przez native speakerów. Blogi mają już 5,5 tysięcy wyświetleń. Coraz więcej jest też chętnych na przyjazd do Poznania wśród dziennikarzy europejskich.

– Widzimy zainteresowanie, a dla nas to świetna okazja do wykorzystania do promocji miasta – mówi Goździor.

Najnowszą inicjatywą jest konkurs “Come and Join”, w którym obywatele Włoch, Chorwacji, Irlandii i Niemiec mogą wygrać przyjazd do Poznania na mistrzostwa. I nie tylko przyjazd: zwycięzcy – po pięciu z każdego kraju –  będą mieli zapewniony pobyt na miejscu w Poznaniu, bogaty program turystyczny,  miejsce VIP w strefie fanów Euro na stadionie i niespodziankę od prezydenta Poznania… By zdobyć to wszystko, wystarczy nakręcić filmik o tym, jak kopią piłkę do Poznania. Bo spoty reklamowe promujące konkurs prezentują właśnie kopanie piłki z Rzymu, Dublina, Berlina i Dubrownika – oczywiście do Poznani.
– Chcemy, żeby nakręcili, jak oni kopią – mówi Goździor. – Żeby w 30 sekundach filmu wywołali uśmiech na naszej twarzy. Preferowane będą rozwiązania niekonwencjonalne…

Do akcji “Come and Join” zachęca w spotkach filmowych sam Bartosz Bosacki, który oczywiście jest przekonany o tym, że do Poznania warto przyjechać.
– Jestem zadowolony z tego, jak to wyszło – mówi Bosacki. – Miałem okazję zobaczyć kręcenie filmu od kuchni, to było bardzo ciekawe. Ale zobaczymy, jak te spoty zostaną przyjęte w krajach, w których zostaną pokazane.
Zdaniem Bosackiego Poznań jest miastem, które zasłudguje na to, by je promować, bo jest w nim wiele miejsc, które warto odwiedzić.
– Kibicom oczywiście tego nie trzeba mówić, ale przede wszystkim stadion – śmieje się piłkarz. – Ale także Termy Maltańskie i całą Maltę w ogóle, Stary Rynek. Bo Poznań to w ogóle fajne miasto.

“Come and Join” rusza 16 kwietnia w telewizjach i portalach internetowych tych krajów Europy, których kibiców będziemy gościć podczas Euro 2012. Zwycięzców poznamy 21 maja.