Gadżety z założenia miały być inne niż standardowe gadżety reklamowe, z jakich zazwyczaj korzystają firmy czasem samorządy przy różnych okazjach. Poznań chce w ten sposób umocnić swoją pozycję w świecie designu, dlatego zaproponowane przedmioty są nowatorskie i minimalistyczne w formie, ale nie pozbawione walorów estetycznych, a przede wszystkim użytkowych.
Projektanci postawili na oryginalność formy i materiału, użyli też tkanin i tworzyw przyjaznych środowisku. W kolorystyce dominuje biel, okraszona jedynie odrobiną koloru w logo Euro Poznań 2012.
– Ich posiadanie ma być autentyczną frajdą – wyjaśnia Katarzyna Strzyż z biura Euro Poznań 2012. – A ich zadaniem jest utrwalenie pozytywnych skojarzeń z miastem na dłużej.
Każdy, kto chciałby zdobyć komplet gadżetów na Euro 2012, musi na adres redakcja@codziennypoznan.pl wysłać nam odpowiedź na pytanie, jak poradzić sobie z trawą na stadionie – żeby była bujna, śliczna i nadawała się do gry na najwyższym europejskim poziomie.
Na odpowiedzi czekamy do 10 kwietnia, a 11 kwietnia nasze redakcyjne jury zadecyduje, które są najlepsze – i ogłaszamy wyniki!