Lotnisko „Ławica” z nowym logo

Poznańskie lotnisko zaprezentowało nowy znak graficzny. Dotychczasowy granatowo-żółty logotyp w formie pieczątki z symboliczną sylwetką samolotu concorde, zastąpiła kolorowa i dynamiczna identyfikacja będąca bezpośrednim rezultatem rozbudowy infrastruktury portowej oraz rozwoju lotniska.

Nowy logotyp lotniska „Ławica” został zaprezentowany dzisiaj dziennikarzom. – Szkoda, że uroczystość naszego logotypu odbywa się w cieniu żałoby narodowej – rozpoczął spotkanie Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Poznań-Ławica. – Chcemy się pochwalić naszym dotychczasowym dorobkiem pracy za którą stoją inwestycje prowadzone na „Ławicy”. Odświeżenie naszej marki ma pokazywać otwarcie na świat – dodał prezes Wiatrowski.

 

Zmieniany obecnie logotyp autorstwa Jerzego Gendery z agencji Orson funkcjonował od 1997 roku, czyli od początku istnienia spółki zarządzającej lotniskiem. Projekt nowej identyfikacji wraz z kompleksową księgą znaku został stworzony przez Michała Cierkosza z agencji Diagram Branding Design. Prezentowany logotyp to synteza poznańskiej „gwiazdki” z systemu identyfikacji wizualnej miasta Poznania, grotu strzałki, piktogramu samolotu i – co najważniejsze – dużej litery Ł. Dzięki tej koncepcji, nowy znak zawiera odniesienie do historycznej i popularnie używanej nazwy Portu. Obecna w logotypie anglojęzyczna wersja „Poznań Airport” odzwierciedla ogólnoświatową tendencję i trendy w zintegrowanym marketingu lotnisk i miast. Dodatkowo, znacznie ułatwia identyfikację na międzynarodowym rynku lotniczym.

– Zaproponowana kolorystyka jest wyrazem strategii nakreślonej przez władze Portu – powiedział Michał Cierkosz, kreator znaku. – Nowa identyfikacja tworzy wizerunek obiektu nowoczesnego, dynamicznego i spełniającego wszelkie współczesne wymogi. Granat jako kolor kojarzony z lotnictwem, przeniesiony z obecnie funkcjonującego logo, cyjanowy błękit pochodzący z Corporate Identity Poznania oraz dopełniający, kontrastowy, wibrujący amarant tworzą doskonałą bazę do budowania komunikacji z szerokim, wielopokoleniowym otoczeniem. Związek Portu z Poznaniem podkreśla też sposób skomponowania liternictwa w napisie głównym POZNAŃ AIRPORT, przez zaakcentowanie członu POZ zgodnie z charakterem identyfikacji miasta. Logo miało identyfikować potencjał do międzypokoleniowej akceptacji. Obecnie poszukuje się rozwiązań, które mają łączyć wszystkich. I to się chyba nam udało – dodał Cierkosz.

 

– Głównym założeniem projektowym było odświeżenie wizerunku Portu w kontekście rozbudowy – powiedział Mariusz Wiatrowski, prezes zarządu Portu. – Chcieliśmy zaakcentować realizowaną na wielką skalę modernizację, która na zawsze zmieni oblicze naszego lotniska. Poznański Port obsługuje dynamicznie rosnący ruch pasażerski, sukcesywnie wzbogaca siatkę połączeń, przyczyniając się do wzrostu atrakcyjności miasta i regionu. Przygotowując nową identyfikację wizualną, odzwierciedlającą zachodzące zmiany, uznaliśmy, że Targi Arena Design to doskonała okazja do jej zaprezentowania. Przedstawiony dziś nowy znak graficzny będzie implementowany sukcesywnie – dodał prezes Wiatrowski.

Nowa identyfikacja wizualna Portu zacznie obowiązywać w pełni wraz z oddaniem do użytkowania nowego terminala pasażerskiego.